Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zuid-Afrika - Forum Wereldfietser

Zuid-Afrika

Wie kan mij helpen aan wat extra informatie over fietsen in Zuid-Afrika.

We zijn van plan om daar rond oktober/november van dit jaar ongeveer 4 weken te gaan fietsen. We denken aan de route tussen Kaapstad en Port Elisabeth, maar dit plan kan nog wijzigen.

De route wordt o.a. ook door Cycletours gereden. Maar misschien zijn er betere en (nog) leukere alternatieven.

O.a. wil ik wat meer weten over:
- kamperan (ja/nee?)
- alternatieve routes
- veiligheid
- welke kleding meenemen?
- duikmogelijkheden?
- andere tips

Hans van Lent

Inmiddels hebben we ruim 1000 km gefietst, van Kaapstad naar Port Elizabeth, veelal langs de kust van de Indische of Atlantische Oceaan. Zuid-Afrika is een soms heel modern land, maar met grote tegenstellingen tussen arm en rijk en tussen zwart en wit. Oktober is een erg geschikte fietsmaand, het begin van de lente. Niet te warm, niet te koud. De wegen verhard of onverhard (grondpad) zijn goed te befietsen. Er wordt rustig gereden. De bevolking is erg vriendelijk. Overal zijn B&B's. De wijn is voortreffelijk en goedkoop. Van de meegenomen tent hebben we slechts sporadisch gebruik gemaakt. In een maand tijd hebben we ons niet een keer onveilig gevoeld. Kortom een hele fijne vakantie in een mooie fietsomgeving. Een aanrader dus.

Fijn te horen dat het jullie zo goed is gegaan. Waarom hebben jullie zo weinig gekampeerd?

Wij denken er over van Kaapstad naar Johannisburg te fietsen. Wij waren in 2005 in Zuid-Afrika op bezoek bij mijn zwager die in de buurt van Vereniging woont ten zuiden van Johannesburg. De blanken die we ontmoet hebben waarschuwden ons onophoudelijk voor de zwarten. Hoewel wij ons daardoor niet helemaal veilig voelden hebben we ons daar niet aan gestoord en hebben op diverse plaatsen gewandeld. Wel op ons quivive.. en altijd de deur van de auto zo veel als mogelijk op slot. We vragen ons dus af of het veilig is naar Johannisburg te fietsen... of we daar ooit met komplete fietsen zullen aankomen. Er zou namelijk verschrikkelijk worden gestolen.

Mogelijk was het gebied waar jullie gefietst hebben veiliger. Of zien we beren waar ze niet zijn...

Fer.