Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marco de Wit duikt met Avaghon in de wereld van e-bikes - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Marco de Wit duikt met Avaghon in de wereld van e-bikes

Ik snap je verhaal Marco, maar Yamaha heeft zijn steek nog nooit veranderd en Bosch motoren zijn van alle typen nog steeds goed te verkrijgen, ook al zijn ze al een jaar of 6 verder.

Maar als de Bionx het beter doet dan de Swiss en Neodrive dan is dit een uitstekende optie.
Fedor schreef:
wo 28 feb, 2018 17:23
Berger schreef:
wo 28 feb, 2018 15:28
Die titanium X29 ziet er wel super uit trouwens.
In het echt nog mooier dan op de foto 8) 8) 8)

Alleen het achterrek vind ik een beetje ielig op de foto omdat het ver naar voren staat. Een andere type (Cargo?) zou imho beter staan (of meer naar achteren plaatsen).
De Cargo heeft ook niet de naam dat hij ver naar achteren staat. Ik heb er een en ben niet de enige die zijn best moet doen om de tassen ver genoeg naar achteren te hangen zonder met mijn hakken tegen de tassen te komen. Als de tassen ver genoeg naar achteren staan om goed te kunnen fietsen is het daarbij wel optimaal, want bagage achterop kan het beste zo ver mogelijk naar voren ivm stabiliteit.

Ik vind de EPO ook niet erg mooi uitzien helaas.

Zijn er ook al specs van? Ik zie op de websites avaghon.nl en bike4travel.nl nog niets.
Ik heb de cargo geprobeerd, maar die komt nog iets verder naar voren.

Specs komen binnenkort. De prijzen staan al wel in de configurator.
Specs van de Bionx set staan hier: http://ridebionx.com/products/ebike/ebi ... #features
Marco
Wat is de 'technische' winst van deze inbouwset? Als ik in het buitenland kijk zie ik dat er al heel veel mountainbikes rijden met Bosch of Yamaha middenmotoren.. Ik lees daar niet veel over koelingsproblemen oid? Maw, welk probleem wordt met deze naafmotor 'opgelost'?

Als ik wat langer naar het plaatje kijk, een voordeel zou regeneratie zijn, zit dat er op/in?

Groet!
eric190173 schreef:
do 01 mar, 2018 14:43
Wat is de 'technische' winst van deze inbouwset?
Mogelijkheid om vanuit een normale fiets (met pinion) een electrische fiets te maken en andersom. Met een middenmotor is dat niet mogelijk omdat daat het frame voor moet zijn aangepast.
Als Pinion en de middenmotor boys nu eens dezelfde ophangpunten zouden gebruiken...
Shadow schreef:
do 01 mar, 2018 15:12
Als Pinion en de middenmotor boys nu eens dezelfde ophangpunten zouden gebruiken...
Wel, dan kan je niet meer schakelen...
Mja daar heb je een punt, derailleurwiel erin en oogje aan t frame is dan ook wel handig idd. of gewoon een singlespeed e-bike :lol:
Marco de Wit schreef:
do 01 mar, 2018 10:10
Specs van de Bionx set staan hier: http://ridebionx.com/products/ebike/ebi ... #features
Dat is een zware motor met weinig NM.

Niks persoonlijks, maar vooralsnog blijf ik midden-motoren een betere oplossing vinden.
Fedor schreef:
do 01 mar, 2018 14:57
eric190173 schreef:
do 01 mar, 2018 14:43
Wat is de 'technische' winst van deze inbouwset?
Mogelijkheid om vanuit een normale fiets (met pinion) een electrische fiets te maken en andersom. Met een middenmotor is dat niet mogelijk omdat daat het frame voor moet zijn aangepast.
Waarom zo je dat willen? Ik denk niet dat in de praktijk dat vaak zal voorkomen.

Wat ik niet (meer) zie op elektrische fietsen, en imo een echte plus is voor reisfietsen, is de regenereer mogelijkheid. Daarmee sla je twee vliegen in één klap... Bijna nooit meer remblokken vervangen en na een afdaling heb je weer een gedeelte van de energie in je accu....

BionX lijkt dat niet te hebben.... Go-Swiss wel...... http://www.go-swissdrive.com/en/the-go- ... tem/motor/

Groet!
Eric
eric190173 schreef:
do 01 mar, 2018 16:12
Wat ik niet (meer) zie op elektrische fietsen, en imo een echte plus is voor reisfietsen, is de regenereer mogelijkheid. Daarmee sla je twee vliegen in één klap... Bijna nooit meer remblokken vervangen en na een afdaling heb je weer een gedeelte van de energie in je accu....
Energie regenereren kan alleen met een voor- (zie ik nooit overigens) of achterwielmotor omdat die blijven draaien bij bijv. een afdaling (en waarbij de fiets op de motor wordt afgeremd). Een middenmotor heeft geen bewegende delen (als je je benen stilhoudt ;)) bij een afdeling (freewheel) dus die kan niet regenereren.

Overigens schijnt de opbrengst van regenereren niet zo heel hoog te zijn. Na een pas te hebben beklommen en weer afgedaald staat de energieteller helaas niet op dezelfde stand als voor de klim ;)
Sowieso is regeneratie niet prettig, het voelt als een slepende rem (wat het natuurlijk ook is). Opbrengst is minimaal, rijgevoel matig.

Maar een goede naafmotor rijdt voor de rest uitstekend, gewoon regeneratie uitzetten en alleen aandoen bij echt grote bergpassen.
Wordt zoiets dan niet gewoon aangestuurd vanaf de remhendel? Dan is het gewoon de eerste rem.
Leon schreef:
do 01 mar, 2018 16:46
Wordt zoiets dan niet gewoon aangestuurd vanaf de remhendel? Dan is het gewoon de eerste rem.
Nee, gaat bij Go-Swiss automatisch en is instelbaar via het menu an je dispvlay.
loknor schreef:
do 01 mar, 2018 19:18
Leon schreef:
do 01 mar, 2018 16:46
Wordt zoiets dan niet gewoon aangestuurd vanaf de remhendel? Dan is het gewoon de eerste rem.
Nee, gaat bij Go-Swiss automatisch en is instelbaar via het menu an je dispvlay.
O help, een 'intelligente' software-oplossing voor een niet te verbeteren idee met een schakelaar.
loknor schreef:
do 01 mar, 2018 19:18
Leon schreef:
do 01 mar, 2018 16:46
Wordt zoiets dan niet gewoon aangestuurd vanaf de remhendel? Dan is het gewoon de eerste rem.
Nee, gaat bij Go-Swiss automatisch en is instelbaar via het menu an je dispvlay.
Lijkt mij wel handig, als in: je stelt je maximum daalsnelheid in en de computer regelt de mate van regeneratie.... :)
Toen ik het testte werkte het juist niet meer boven een bepaalde snelheid :lol:

Vervelend was dat je als je op het vlakke je pedalen stilhield hij ook ging remmen. Super irritant. Maar dit is drie jaar terug, dus misschien is het verbeterd?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb nog nooit met zo'n elektrische fiet gefietst, maar als ik even 'droom' lijkt me dat wel handig... Ik heb twee keer panne gekregen in lange afdalingen (één keer klapband en één keer gescheurde velg) en ik stel me voor dat als ik bejaard ben ik met een elektrische fiets rond rij die een gedeelte van de energie weer regenereert terwijl de computer de 'rem' doseert en ik geen last meer heb van warmlopende remmen :lol:
eric190173 schreef:
do 01 mar, 2018 20:42
loknor schreef:
do 01 mar, 2018 19:18
Leon schreef:
do 01 mar, 2018 16:46
Wordt zoiets dan niet gewoon aangestuurd vanaf de remhendel? Dan is het gewoon de eerste rem.
Nee, gaat bij Go-Swiss automatisch en is instelbaar via het menu an je dispvlay.
Lijkt mij wel handig, als in: je stelt je maximum daalsnelheid in en de computer regelt de mate van regeneratie.... :)
Ik ken hier in de buurt tamelijk veel hellingen en ze hebben allemaal een eigen snelheid waarmee ik wil dalen en waar een leek mee zou moeten dalen en dat is bovendien afhankelijk van de omstandigheden. Je kunt natuurlijk de maximum snelheid bepeken tot 30 km/u, maar dan lijkt de de lol er definitief af.
eric190173 schreef:
do 01 mar, 2018 21:14
Begrijp me niet verkeerd, ik heb nog nooit met zo'n elektrische fiet gefietst, maar als ik even 'droom' lijkt me dat wel handig... Ik heb twee keer panne gekregen in lange afdalingen (één keer klapband en één keer gescheurde velg) en ik stel me voor dat als ik bejaard ben ik met een elektrische fiets rond rij die een gedeelte van de energie weer regenereert terwijl de computer de 'rem' doseert en ik geen last meer heb van warmlopende remmen :lol:
Leek mij idd ook wel handig zo. Soort sleeprem of remmen op de motor (met een echter motor dus ;)), Veel relaxter naar beneden gaan en je krijgt nog energie terug ook :)

Met de motor wel eens de koppeling ingeknepen als test bij een alpenafdaling... dan komt de volgende hairpin wel heel erg snel dichterbij ;)