Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Snel Savanne waarschijnlijk 58 - 60 op Marktplaats - Forum Wereldfietser

Snel Savanne waarschijnlijk 58 - 60 op Marktplaats

Als hij glanzend zwart zou zijn geweest dan zou ik zwaar geïnteresseerd zijn geweest.
bikelike schreef:
vr 23 feb, 2018 20:27
Als hij glanzend zwart zou zijn geweest dan zou ik zwaar geïnteresseerd zijn geweest.
Ik zou een goede koop niet laten schieten vanwege glans of mat... zelfs kleur wordt dan ondergeschikt.
Zo te zien heeft deze fiets nog een betrouwbare 'vierkante' trapas. Die levert Snel tegenwoordig niet meer. Zelfs als je er een maatframe bestelt, moet je nogal doordrammen voordat ze er zo'n trapas opzetten (zie dit topic).
bikelike schreef:
vr 23 feb, 2018 20:27
Snel Savanne waarschijnlijk 58 - 60 op Marktplaats
Safari zelfs. ‘k Dacht dat de Savanne het 26 inch broertje was?

Lijkt me een leuke fiets trouwens.
Ik schat de fiets een stuk ouder dan tien jaar, niet dat dat relevant is voor de kwaliteit.
Leon schreef:
za 24 feb, 2018 10:17
Ik schat de fiets een stuk ouder dan tien jaar, niet dat dat relevant is voor de kwaliteit.
"Vanaf september 2001 levert AXA de Protagtor, een slot met ingebouwde chip. Dankzij de chip zouden gestolen fietsen makkelijk traceerbaar moeten zijn. De registratie van de fiets en het opgeven van vermiste fietsen lopen via de website www.fietsregistratie.nl (site is in 2002 weer opgeheven, omdat dit systeem niet werkte, red.) ."
Voor de duidelijkheid:
De fiets is geen Savanne (26") maar een Safari (28").
Bottombracket zal vermoedelijk octalink zijn en geen vierkante as.
Hmmm... De biedingen gaan aardig de lucht in. Mijn Safari met Deore 27speed en flat bar kocht ik drie jaar geleden alweer via MP voor € 160,-- ook nauwelijks gebruikt toen. Heerlijke fiets overigens.
Gebruikt een erg leuke keuze zo’n Snel. Stukken minder bekend dan Koga of Santos, maar als je het een beetje goed timed kun je juist daardoor voor erg weinig geld een hoop fiets kopen.

Totdat ‘ie dan weer op een forum genoemd wordt, dan komen er opeens een stuk meer views.

Er staat nu ook een geel damesmodel Snel Safari met mixed-frame op marktplaats. Trapas is stuk, maar met een geheel nieuwe aandrijflijn monteren heb je daar ook een hoop fiets voor je geld lijkt me.
Jurr schreef:
ma 26 feb, 2018 01:49
Gebruikt een erg leuke keuze zo’n Snel.
Dat kiezen van de onderdelen doe je bij Snel als klant grotendeels zelf, wat betekent dat elke snel die op MP staat anders is.

De naam van het merk heeft wel als nadeel dat op internet zoeken ernaar een uitdaging is.

10 à 20 jaar geleden waren er relatief veel meer Wereldfietsers die op een Snel fietsten. Bij groepstochten waren er vaak een paar Snels, een paar Koga-Miyata's, een Avaghon en een paar 'ongeschikte fietsen' ;-) .