Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop Avaghon 28" reisfiets - Forum Wereldfietser

Te koop Avaghon 28" reisfiets

Te koop: 28"(bijna 29") Avaghon reisfiets

Met ietwat pijn in mijn hart bied ik mijn Avaghon te koop aan. Ik heb er veel plezier van gehad, en nog steeds kun je er zo op wegfietsen.
Reden dat ik hem wegdoe is dat er een paar essentiële onderdelen binnen enkele duizenden kilometers vervangen zouden moeten worden. Omdat ik graag een fiets in topconditie heb zou dat een aardige investering vergen. Daarom verkoop ik deze en investeer ik in een nieuwe.
Aan deze fiets zitten een aantal bijzondere onderdelen. Met een wat investering en zelfwerkzaamheid is hij weer helemaal oké. Mocht je geen interesse hebben in bepaalde onderdelen dan kan ik die misschien ook los verkopen. Wil je bieden op bijvoorbeeld alleen de drager dan kan dat ook.

Het frame, en de rest, heeft wel gebruikssporen maar geen deuken etc.

Prijs: € 449,-
Te bezichtingen en proberen bij mij thuis in Maastricht en evt. op de (nog aan te kondigen) Wereldfietserbeurs. Info en telefoonnummer per pb.

Specs:
Stalen frame. Maatbouw. 61 cm zitbuis. 60 cm bovenbuis. Voor berijders met normale proporties van 180-195 cm. Bouwjaar frame 2004. Overige onderdelen 1999-2017. Standaard trapas met vierkante as BB-UN-5X. Groepsonderdelen: Shimano 40-spaaks tandemnaven met hoge flens, 7sp LX derailleur. Nieuwe cassette en ketting. LX cantilevers met Kool-Stop remblokken. Alivio crankstel 22-32-42. STX balhoofdstel.

Mooie dingen
* Frame met gekruiste achtervork, mogelijkheid voor 4 (ook onderaan) bidonhouders, mannetje voor cantileverremmen, geschikt voor banden tot 50 mm breed
* Tubus Fly achterdrager met speciale adapter voor de reflector.
* Zoom verstelbare stuurpen. 1"-stuur. 1 1/8" bahoofdstel.
* Brooks B67 zadel. Kan nog een hele tijd mee.
* Bijzondere bar-ends. Er moet wel nieuw schuim op. Op de foto zonder schuimgrips.
* De 40-spaaks tandemnaven, cassetteversie. Zover ik begrepen heb kun je hier ook direct een 9-speed van maken. Of 10-speed ook kan weet ik niet. (Mocht je ze weggooien dan wil ik ze graag terug...)
* Esge universele standaard
* Schwalbe Almotion banden 622-40, kunnen nog zeker 5000 km mee.
* Nieuwe ketting en cassette

Te renoveren
* Velgen. Zijn op zich helemaal goed maar slijtage begint op zijn eind te raken.
* Voorbladen. De nieuwe ketting slaat nog niet door maar dit is wel de laatste ketting voor deze voorbladen. De trapas is goed.
* Voorderailleur. Er zit een breuk in de kooi die belet dat je van het middenblad naar het kleine blad kunt. De rest werkt wel maar de derailleur moet daarom wel worden vervangen.

Overig:
* Bel, pomp, dubbelzijdige pedalen, Klik-fix tashouder (hier passen de meeste Ortliebstuurtassen ook op), Sigma BC-1009 fietscomputer, pumpfix pomhouder, drie bidonhouders

Foto's
Afbeelding
Grote versie:
www.leonpoels.nl/fietsen/002.jpg

Details
www.leonpoels.nl/fietsen/003.jpg
www.leonpoels.nl/fietsen/004.jpg
www.leonpoels.nl/fietsen/005.jpg
www.leonpoels.nl/fietsen/006.jpg
www.leonpoels.nl/fietsen/007.jpg
www.leonpoels.nl/fietsen/008.jpg
www.leonpoels.nl/fietsen/009.jpg
www.leonpoels.nl/fietsen/010.jpg
www.leonpoels.nl/fietsen/011.jpg
www.leonpoels.nl/fietsen/012.jpg
www.leonpoels.nl/fietsen/013.jpg
www.leonpoels.nl/fietsen/014.jpg

Edit: tekst veranderd om duidelijk te maken dat het niet om een schroefpignon gaat maar om een casettenaaf.
Wat jammer dat je hem om die reden ( versleten onderdelen) weg wilt doen.

Als je het zelf zou kunnen fixen,

200 euro wielen met lx naven DT swiss 540 (velgen zijn goedkoper geworden dan ze waren, ze waren 75 nu 64 euro zijn heel goede fijne velgen)
27 euro xt voorderailleur 10 speed met 'open/vrij schakelsysteem' te gebruiken anders voor 7 speed altus 11 euro
crank alvio 7-8 speed hooguit 40 euro

Als je het moet laten doen, wordt het wel prijziger idd. Jammer dat je hem weg wilt doen, maar er staat idd. niets voor goed en prettig fietsen onderweg.
Met twee nieuwe wielen en een niet al te dure groep is het allemaal goed te doen inderdaad. Er zit niets aan de fiets vastgeroest of iets dergelijks, want voor fietsen in de regen en ik een andere fiets met spatborden, als ik al in de regen fiets.
.............Daarom verkoop ik deze en investeer ik in een nieuwe.
@Leon, ik ben zeer benieuwd welke fiets fiets dit gaat worden.
Setje nieuwe velgen/wielen, nieuwe VD en nieuwe kettingbladen kost toch niet zo veel t.o.v. een nieuwe fiets?
Of gewoon zin in een nieuwe fiets, dat kan natuurlijk ook na al die tijd.
Georg schreef:
di 23 jan, 2018 08:49
Setje nieuwe velgen/wielen, nieuwe VD en nieuwe kettingbladen kost toch niet zo veel t.o.v. een nieuwe fiets?
Of gewoon zin in een nieuwe fiets, dat kan natuurlijk ook na al die tijd.
Ja, en ja :D
Nieuwe velgen en nieuwe spaken en nippels en nieuw crankstel en tubus dragers en spatborden. Loopt aardig op zeker als je alles moet laten doen.

Mario
Voor de echte liefhebber in deze fiets heb ik nog een bijna nieuwe 40 spaaks 28" velg liggen. Daar kun je een mooi vakantie wiel mee maken.
Eric op de Fiets schreef:
wo 31 jan, 2018 17:20
Voor de echte liefhebber in deze fiets heb ik nog een bijna nieuwe 40 spaaks 28" velg liggen. Daar kun je een mooi vakantie wiel mee maken.
Wiel is niet meer beschikbaar maar de fiets vast wel.
Ik zie dat hier de achterderailleurpad nog één is met het frame,
als je nu een nieuwe avaghon toerfiets koopt '' krijg' je er één met echt een heel stevige, bijna of cm dikke, los op geschroefd, derailleurpad,
is echt tof dat ze dat hebben gedaan.
Ik vind het een mooie fiets, je kunt hem evt. met v-brakes upgraden? maar ik heb zelf ook nog een fiets met cantilever, gaat prima ook nog steeds goed bergafwaarts alhoewel v-brakes wel iets krachtiger remmen, vind ik.
Ik heb zelf framemaat 56 volgens mij, dus veel kleiner, ik gebruik nu mijn oude toerfiets om 'af te raggen', maar mocht die kapot zijn, dan zou ik zo'n fiets wel interessant vinden om 2de hands te kopen, dan wel in mijn framemaat natuurlijk,
hoeveel km's heeft bv. deze fiets gemaakt denk je ongeveer?
fud0 schreef:
di 06 feb, 2018 20:42
hoeveel km's heeft bv. deze fiets gemaakt denk je ongeveer?
Ongeveer 32500
Ok dan is het nog een goede voor 2de hands :)
Avaghon staan er om bekend dat ze standaard gemaakt worden voor derailleur maar ook om te bouwen met een r-naaf. Kan niet goed zien of dat hier ook zo is.

Deze is volgens mij op maat gemaakt.

Mario
Verkocht! :)
(Kan slotje op)