Mijn man en ik hebben al verschillende fietsreizen achter de rug, telkens met een huurfiets. Aangezien deze manier van reizen echt wel de onze is, willen we investeren in eigen trekkingfietsen.
Na lang wikken en wegen hebben we de specialized sequoia (ev. elite) op het oog. We willen graag een sportievere fiets, we fietsen meestal langs vrij gemakkelijk begaanbare wegen en gravelpaden. We gaan waarschijnlijk niet het grote avontuur gaan opzoeken in woestijnen, of verafgelegen gebieden. Vandaar dat een santos of koga worldtraveller niet meer op het lijstje staat.
We willen voornamelijk een fiets voor woon-werkverkeer; een verlengd weekend met lichte bepakking en een jaarlijkse langere fietsreis in Europa.
Heeft iemand ervaring met deze fiets? wat zijn de pro's - con's? Of zijn er andere opties voor een sportieve trekkingfiets?
Alvast bedankt
Na lang wikken en wegen hebben we de specialized sequoia (ev. elite) op het oog. We willen graag een sportievere fiets, we fietsen meestal langs vrij gemakkelijk begaanbare wegen en gravelpaden. We gaan waarschijnlijk niet het grote avontuur gaan opzoeken in woestijnen, of verafgelegen gebieden. Vandaar dat een santos of koga worldtraveller niet meer op het lijstje staat.
We willen voornamelijk een fiets voor woon-werkverkeer; een verlengd weekend met lichte bepakking en een jaarlijkse langere fietsreis in Europa.
Heeft iemand ervaring met deze fiets? wat zijn de pro's - con's? Of zijn er andere opties voor een sportieve trekkingfiets?
Alvast bedankt
en voldoet goed en is door het stalen (flex) frame en ballonbanden lekker comfortabel. Maar zodra er wat meer bagage aangehangen wordt (ca. 15 kg?) merk je dat het frame daar niet op gebouwd is en stuurt het niet zo strak als ik gewend was met de Randonneur. Ligt je prio bij ritten met beperkt bagage en woonwerk dan zal een gravelracer (goed) voldoen. De voorvork van de specialized zou ik geen bagage aan hangen.