Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oversteek Cambodja: Sen Monorom naar Ban Lung - Forum Wereldfietser

Oversteek Cambodja: Sen Monorom naar Ban Lung

Hoi Wereldfietsers,

We zijn van plan om in het oosten van Cambodja te fietsen van Sen Monorom naar Ban Lung. Dit wordt ook wel de Death Highway genoemd. Wat ik begrepen heb is de route bijna niet te vinden en zijn de condities erg slecht. Het zou door de jungle gaan. De route is nooit als weg gebouwd.

Dat is wat ik gelezen heb. Maar ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Heeft er iemand deze route gefietst?
Heeft er iemand in dit gebied gefietst?
Hoe hebben jullie het ervaren?

Alvast heel erg bedankt voor de informatie.

Groet,
Marco

Nog een kleine toevoeging:
De oversteek gaan van het nationaal park Mondolkiri naar het nationaal park Ratanakkiri.
Als iemand iets meer kan vertellen over dit gebied dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Marco

Helemaal geen Cambodja-kenners op het forum? Kan me niet voorstellen!
Wie is in dit gebied geweest?????

Ik weet niet of er veel aan hebt maar toch:
In 1999 ben ik in Ratanakiri geweest, maar niet op de fiets. Vanuit Pnhom penh met de boot naar Stung Treng en van daaruit met een pick-up naar Banlung. Dit was toen geen enkel probleem De wegen waren voor de auto's slecht maar op de fiets lijkt me het goed te doen. De weg die jullie willen doen: tsja daar hoorde je toen ook al verhalen over. Er zou een groep westerlingen op crossmotoren zijn geweest die de weg hadden gereden. Ze waren vaak de weg kwijt en het was meer een jungle pad. Of er iets van waar was of stoere praat?! Geen idee, er is een hoop stoere praat onder backpackers.

Verder vond ik het erg mooi daar. Wel veel mensen met geweren die geld wilden van de chauffeur, zeg maar elk dorp spande een touw over de weg en eiste met wapens geld. Maar dit leek standaard te zijn. Ik was er in november en het was droog. Rode, stoffige wegen dus.

Van de hoteleigenaar hoorde je wel veel verhalen over bendes die pick-ups met veel geweld overvielen. Ik heb ook een Cambodjaans stel ontmoet die dit was overkomen. Alle sieranden en geld weg. Er waren ook doden gevallen.
Er liepen toen ook veel Amerikanen rond. Militairen op zoek naar lang geleden vermiste 'missing-in-actions'.

Nou ja het klinkt nu in ene wel erg gevaarlijk. Maar mij is niks overkomen op overval gebied.

Fiets naar Sen Monorom en vraag daar rond. Maar ja dat hadden jullie natuurlijk zelf ook al bedacht. :lol:

Groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Heel erg bedankt voor je informatie.
We gaan daar in de buurt inderdaad maar eens rondvragen.
Tot nu toe heb ik geen mensen ontmoet die daar hebben gefietst.

Groet,
Marco

Er is sinds 1999 veel veranderd.
Alles over fietsen in Cambodja is te vinden in mijn niewe fietsreisgids van Cambodja "Stof en Stuiterasfalt". De gids is te koop in de betere boekhandel maar ook direct bij mij te bestellen. Stuur een mailtje naar escaper@planet.nl
Bernadette Speet