Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Moderator opmerkingen/vragen topic - Forum Wereldfietser

Moderator opmerkingen/vragen topic

Gebruiken de moderatoren ook doellijntechnologie?
En wat gaan jullie met de trollen doen zodra jullie ze in deze fuik hebben gevangen? Suggestie: bezighouden, zodat ze andere topics niet tot last zijn. Bijvoorbeeld door in dit draadje fakediscussies op te starten over vermeende sluikreclame. Dat houdt ze wel bezig 8)
Wat mij verbaast is dat de mods hier de originele berichten laten staan, ik zit op meerdere forums en daar gaat gewoon de bezem erdoor, weg ermee.
Op de moderators heb ik niks te mopperen. Wel op sommige forumleden.
Toen ik mij nieuw aangemeld had als lid en me (achteraf gezien heel naïef) aan een reactie waagde op een vraag van een forumlid, werd ik later door de moderator terecht aangesproken op een reactie die ik gaf. Er waren wat lieden en met name één persoon, die mij onterecht beschuldigden. De achterdocht en vooronderstellingen stonden hoog boven aan hun prioriteitenlijst.
Maar goed, na door de moderator te zijn aangesproken weet ik inmiddels "hoe het heurt". Middels een PB-tje kun je namelijk best je frustraties kwijt (en dat lucht me daar op!).

Het is alleen jammer te moeten constateren dat het bij sommige draadjes nog steeds dermate uit de hand loopt, dat moderators moeten ingrijpen (en vaak ook nog bij dezelfde personen).

Kritisch zijn is heel goed, maar dan wel graag met open vragen en zonder vooronderstellingen (denkbeeld of voorlopige aanname die men vooraf als mogelijk of vaststaand aanneemt als grondslag van een redenering). Het opent deuren, verbreedt je perspectief, het kan ontluikend zijn en belangrijker nog, je geeft iemand de kans iets nader toe te lichten.
Hierdoor voorkom je veel gedoe en gemopper.
Shadow schreef:
vr 19 jan, 2018 15:44
Wat mij verbaast is dat de mods hier de originele berichten laten staan, ik zit op meerdere forums en daar gaat gewoon de bezem erdoor, weg ermee.
“Every record has been destroyed or falsified, every book rewritten, every picture has been repainted, every statue and street building has been renamed, every date has been altered. And the process is continuing day by day and minute by minute. History has stopped. Nothing exists except an endless present in which the Party is always right.”
George Orwell, 1984
Shadow schreef:
vr 19 jan, 2018 15:44
Wat mij verbaast is dat de mods hier de originele berichten laten staan, ik zit op meerdere forums en daar gaat gewoon de bezem erdoor, weg ermee.
Er worden echt wel bijdragen verwijderd hoor, maar dat zijn dus wel de heftigste. Ik waardeer het zeer van moderator dat hij niet de hele discussie verwijdert als een paar bijdragers het verschil tussen een persoonlijke en/of ongemotiveerde en/of op onjuistheden gebaseerde aanval niet kunnen onderscheiden van een inhoudelijke en van logische en onderbouwde motivaties voorziene aanval.
Leon schreef:
vr 19 jan, 2018 16:16
Shadow schreef:
vr 19 jan, 2018 15:44
Wat mij verbaast is dat de mods hier de originele berichten laten staan, ik zit op meerdere forums en daar gaat gewoon de bezem erdoor, weg ermee.
Er worden echt wel bijdragen verwijderd hoor, maar dat zijn dus wel de heftigste. Ik waardeer het zeer van moderator dat hij niet de hele discussie verwijdert als een paar bijdragers het verschil tussen een persoonlijke en/of ongemotiveerde en/of op onjuistheden gebaseerde aanval niet kunnen onderscheiden van een inhoudelijke en van logische en onderbouwde motivaties voorziene aanval.
Wat Leon zegt klopt. Wat we proberen is zoveel mogelijk de discussie in stand houden zonder dat de escalaties tot nog heftigere reacties leiden. Het is een smalle scheidslijn en niet altijd even makkelijk. Soms moeten we keuzes maken waar niet iedereen achter kan staan. Begrijpelijk maar op onze manier doen we zo goed mogelijk ons best.
Nu is het nog niet gelukt om een moderator mopper topic te maken. Dit is meer een moderator vragen/opmerkingen topic geworden. Daarom maar gesplitst.

Als je specifieke vragen of opmerkingen hebt, mag je ook altijd een PB sturen.
Geen vraag en zelfs niet mopperen, maar juist een compliment. Ik had een bericht gemeld welke behoorlijk ‘onder de gordel’ was gericht op een ander forumlid. Precies de reden voor mij om geen lid van de vereniging te zijn, omdat ik een ongelooflijke hekel heb aan mensen die anderen persoonlijk aanvallen. Helaas is de schrijver van dat bericht dat, en niet voor het eerst.

Nu lijkt het erop dat het bericht gewist is. Hopelijk heeft de schrijver ook een adempauze gekregen, dan kan het forum weer een beetje opfleuren. En wellicht dat ik ooit ook bij deze vereniging wil horen als de rotte appels eruit zijn.

Dankzij de moderatoren in ieder geval op de goede weg!
Ik verbaas mij er werkelijk over dat een forum lid, aangemeld op 21 december 2017, zich over diverse topics zeer negatief kan en blijkbaar mag uitlaten, waarbij de reacties daarop weggehaald worden. Het wordt mij verweten wordt dat ik "troll" als ik de negatieve reactie op de positieve bijdragen aan dit forum uitlicht met een opmerking "Trump heeft gelijk, het is allemaal FAKE nieuws!"

Ik verbaas me er vaker over dat het reageren op negatieve uitlatingen op het WF forum, zeer zwaar bestraft wordt danwel verwijderd worden. Blijkbaar mag je postings, in lijn met de doelstelling van onze vereniging, in dit geval van Michiel, volledig afbranden. Commentaar op de negatieve reactie, is vervolgens niet gewenst.

Jammer, erg jammer.

Laten we de positieve bijdragen belonen en zo weer een positief en informatief forum maken, waarbij negatieve niet constructive reacties op deze positieve bijdragen worden geweerd.
Eric,

Je zit in het verkeerde topic. Deze had in het mopper topic gemoeten.
Graag de reactie op en discussie over de bijdrage van Eric in een ander topic en niet hier.
moderator schreef:
vr 19 jan, 2018 16:47
Eric,

Je zit in het verkeerde topic. Deze had in het mopper topic gemoeten.
Graag de reactie op en discussie over de bijdrage van Eric in een ander topic en niet hier.
Jammer, erg jammer.
Al diverse keren is een opmerking van mij in een ander draadje verwijderd, dus ik plaats deze dan nu maar hier voor de zoveelste keer: stel je eens voor dat er door het bestuur van de vereniging speciaal voor de moderators een draadje gemaakt wordt waarin zij hun opmerkingen kwijt kunnen, en dat het bestuur dat draadje dan "gemopper door moderators" noemt...

En dat niet ludiek bedoelen.

Val het kwartje dan?
Han Doek schreef:
vr 19 jan, 2018 16:33
Geen vraag en zelfs niet mopperen, maar juist een compliment. Ik had een bericht gemeld welke behoorlijk ‘onder de gordel’ was gericht op een ander forumlid. Precies de reden voor mij om geen lid van de vereniging te zijn, omdat ik een ongelooflijke hekel heb aan mensen die anderen persoonlijk aanvallen. Helaas is de schrijver van dat bericht dat, en niet voor het eerst.

Nu lijkt het erop dat het bericht gewist is. Hopelijk heeft de schrijver ook een adempauze gekregen, dan kan het forum weer een beetje opfleuren. En wellicht dat ik ooit ook bij deze vereniging wil horen als de rotte appels eruit zijn.

Dankzij de moderatoren in ieder geval op de goede weg!
@Han Doek: Realiseer je dat lang niet iedere gebruiker van het forum lid is van de Wereldfietser! Iedereen heeft toegang tot het forum zonder lid te zijn van de vereniging en kan derhalve berichten plaatsen.
Bedenk wel dat de site wordt gerealiseerd uit de contributiebijdragen van de leden!

Tja, geen lid van de Wereldfietser en wel een free ride. Overigens heb ik daar ook een aantal jaren van geprofiteerd zonder lid te worden van de vereniging. Uiteindelijk vond ik dat echter moreel niet meer verantwoord en toch maar een girootje uitgeschreven :wink:

NB. Deze reactie is niet onder de gordel bedoeld.

Jan
Eric op de Fiets schreef:
vr 19 jan, 2018 16:51
moderator schreef:
vr 19 jan, 2018 16:47
Eric,

Je zit in het verkeerde topic. Deze had in het mopper topic gemoeten.
Graag de reactie op en discussie over de bijdrage van Eric in een ander topic en niet hier.
Jammer, erg jammer.
Voor de duidelijkheid, gezien de tijdstippen van de bijdragen, verwacht ik dat ik mijn reactie schreef tijdens het verzoek om in een nieuw aangemaakt topic te reageren. Ik begrijp even niet waarom mijn bijdrage nu in dit topic, niet verplaatst wordt naar het nieuwe door de moderator aangemaakte topic. Ik zat dus in het goede topic maar door de interactie van de moderator zelf bleek dat achterhaald.
Geen gemopper hier maar een compliment om alles zo vlekkeloos te laten verlopen als sommige eens een niet zo handige reactie plaatsten/ of dingen op de man of vrouw spelen waardoor topics uit de hand lopen.

Zou mooi zijn als we geen moderators nodig hadden omdat iedereen gewoon netjes reageert en niemand aanvallen of onwenselijk taalgebruik bezigen.
Hilver schreef:
vr 19 jan, 2018 19:54

@Han Doek: Realiseer je dat lang niet iedere gebruiker van het forum lid is van de Wereldfietser! Iedereen heeft toegang tot het forum zonder lid te zijn van de vereniging en kan derhalve berichten plaatsen.
Bedenk wel dat de site wordt gerealiseerd uit de contributiebijdragen van de leden!

Tja, geen lid van de Wereldfietser en wel een free ride. Overigens heb ik daar ook een aantal jaren van geprofiteerd zonder lid te worden van de vereniging. Uiteindelijk vond ik dat echter moreel niet meer verantwoord en toch maar een girootje uitgeschreven :wink:

NB. Deze reactie is niet onder de gordel bedoeld.

Jan
En sommige verenigingsleden laten inderdaad geen mogelijkheid onbenut om die 'minderwaardige free riders' op hun plek te wijzen :|
Dat is wel eens jammer want ik zie dat in discussies die kaart wel eens getrokken wordt.
Shadow schreef:
za 20 jan, 2018 08:33
Hilver schreef:
vr 19 jan, 2018 19:54

@Han Doek: Realiseer je dat lang niet iedere gebruiker van het forum lid is van de Wereldfietser! Iedereen heeft toegang tot het forum zonder lid te zijn van de vereniging en kan derhalve berichten plaatsen.
Bedenk wel dat de site wordt gerealiseerd uit de contributiebijdragen van de leden!

Tja, geen lid van de Wereldfietser en wel een free ride. Overigens heb ik daar ook een aantal jaren van geprofiteerd zonder lid te worden van de vereniging. Uiteindelijk vond ik dat echter moreel niet meer verantwoord en toch maar een girootje uitgeschreven :wink:

NB. Deze reactie is niet onder de gordel bedoeld.

Jan
En sommige verenigingsleden laten inderdaad geen mogelijkheid onbenut om die 'minderwaardige free riders' op hun plek te wijzen :|
Dat is wel eens jammer want ik zie dat in discussies die kaart wel eens getrokken wordt.
Ik voel me wel aangesproken. Beheer van een website is niet gratis.

Niet-leden die veel gebruik maken van het forum kunnen op vrijwillige basis wat geld overmaken naar de WF. Ik heb dat vorig jaar gedaan en zal dat nu gelijk ook even doen. (Tip voor WF: maak een Donate knop.)
@Han Doek: ook zoals bij andere fora is gelukkig de echte wereld anders dan de digitale. de sfeer bij WF bijeenkomsten is lekker ongedwongen, creatief, men staat open voor elkaar. Ook daar mooie discussies maar die eindigen altijd met een goeie grap en een biertje, wijntje met kampvuur. Juist het bijeenkomen van al die verschillende mensen wordt door velen als erg verruimend ervaren.
@Willem: goed bezig man!
willem.m schreef:
za 20 jan, 2018 08:54
Ik voel me wel aangesproken. Beheer van een website is niet gratis.

Niet-leden die veel gebruik maken van het forum kunnen op vrijwillige basis wat geld overmaken naar de WF. Ik heb dat vorig jaar gedaan en zal dat nu gelijk ook even doen. (Tip voor WF: maak een Donate knop.)
Ik neem aan dat de moderators hun werk op vrijwillige basis doen en dat alleen de hosting geld kost. Ik weet redelijk hoe dat werkt. Op andere fora waar ik kom is idd een doneer knop / doneertopic waarin donateurs ook een andere status onder hun naam krijgen hangende het aantal jaardonaties (á €10) dat ze gedaan hebben. Dit alles met een knipoog en onderschriften als 'draaideur donateur' & 'triple action donor' houd het luchtig! :wink: