Aangezien je een reden had om een E bike te overwegen zou ik je willen suggereren nog eens goed naar je bagagegewicht te kijken. Op een vlak parcours maakt dat niet veel uit, maar wel zodra je gaat klimmen. 15 kg voor een hotel tocht is nodeloos veel. Daar moet de helft af kunnen zonder dat je er als een landloper bij loopt, en dat verschil zul je zeker merken.
Ik heb verder geen idee natuurlijk wat voor gewone (niet E bike) fiets je hebt, maar snellere banden kunnen een heel groot verschil uitmaken. De snelste touring banden die ik ken zijn die van Compass. Ik rij zelf op hun Rat Trap Pass, en dat is de snelste vakantiefiets band die ik ooit gehad heb. Wel zijn deze banden duur en kwetsbaar. Goedkoper in dezelfde stijl is de Panaracer Pasela (liefst de versie zonder antileklaag). Van de wat degelijker banden is in mijn (natuurlijk altijd onvolledige) ervaring de vrij nieuwe Schwalbe Almotion het snelste. Neem de breedste maat die nog past.
Bij tegenwind (en hogere rijsnelheden) helpt een iets lagere stand van het stuur, net als minder fladderende kleding. Bij iets hogere snelheden (boven de 18-20 km) is de luchtweerstand de belangrijkste weerstand.
Veel succes.
Ik heb verder geen idee natuurlijk wat voor gewone (niet E bike) fiets je hebt, maar snellere banden kunnen een heel groot verschil uitmaken. De snelste touring banden die ik ken zijn die van Compass. Ik rij zelf op hun Rat Trap Pass, en dat is de snelste vakantiefiets band die ik ooit gehad heb. Wel zijn deze banden duur en kwetsbaar. Goedkoper in dezelfde stijl is de Panaracer Pasela (liefst de versie zonder antileklaag). Van de wat degelijker banden is in mijn (natuurlijk altijd onvolledige) ervaring de vrij nieuwe Schwalbe Almotion het snelste. Neem de breedste maat die nog past.
Bij tegenwind (en hogere rijsnelheden) helpt een iets lagere stand van het stuur, net als minder fladderende kleding. Bij iets hogere snelheden (boven de 18-20 km) is de luchtweerstand de belangrijkste weerstand.
Veel succes.