Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (Langdurig) parkeren in de buurt van Salzburg - Forum Wereldfietser

(Langdurig) parkeren in de buurt van Salzburg

Het plan voor dit jaar is om een rondje Oostenrijk-Solvenie-Kroatie-Italie_oostenrijk te doen.
Hierbij willen we starten we in de buurt van Salzbug.

Nu willen we met de auto erheen en die daar 4 weken laten staan. Heeft iemand een suggestie waar we dat zouden kunnen doen? Parkeren bij de luchthaven is best prijzig. Voor 3 weken ben je 150 euro kwijt. Ik zoek eigenlijk wat goedkopers.
Zoek een camping in de buurt, en neem vantevoren contact op. Als je er aan het begin en eind van de reis overnacht staan ze er in mijn ervaring wel voor over om je auto achter te laten. Mogelijk betaal je een klein bedrag per nacht.
Zo doen wij het inderdaad ook altijd. Werkt prima. We geven de camping altijd onze mobiele nummer. Mocht er wat aan de hand zijn dan kunnen ze ons bereiken. Een klein bedragje betalen vinden we geen probleem. Ook goed voor de lokale middenstand.
Parkeren op P3/P7 kost voor 4 weken € 70 (60+10), aldus de luchthaven Salzburg zelf, dat is mogelijk nog te overwegen.
Ik heb weleens overwogen om de auto een aantal weken bij een Ziekenhuis te zetten, uiteindelijk niet gedaan, misschien anderen die daar wel ervaring mee hebben?
peter de rijk schreef:
za 06 jan, 2018 18:53
Parkeren op P3/P7 kost voor 4 weken € 70 (60+10), aldus de luchthaven Salzburg zelf, dat is mogelijk nog te overwegen.
Dank je peter,

Dat is te overzien en een ander lijstje dan ik hier vond.
Mijn ervaring is dat het bij campings meestal geen probleem is. Ik zit meestal wel net buiten het hoofdseizoen, wat natuurlijk wat meer parkeerruimte oplevert. Ik heb het persoonlijk gewoon altijd op de gok gedaan, dus niet van te voren gebeld, maar zocht dan vaak wel een niet al te grote camping op in een dorp of kleine stad, waardoor het meestal ook niet zo'n probleem is als je m gewoon langs de straat parkeert.
thijs.w schreef:
zo 07 jan, 2018 00:30
Mijn ervaring is dat het bij campings meestal geen probleem is. Ik zit meestal wel net buiten het hoofdseizoen, wat natuurlijk wat meer parkeerruimte oplevert. Ik heb het persoonlijk gewoon altijd op de gok gedaan, dus niet van te voren gebeld, maar zocht dan vaak wel een niet al te grote camping op in een dorp of kleine stad, waardoor het meestal ook niet zo'n probleem is als je m gewoon langs de straat parkeert.
+1
Ik zorg altijd dat mijn auto niet de duurste in het rijtje is, wat meestal niet zo moeilijk is :D
Wel belangrijk lijkt me om een plek te kiezen die in de nacht niet leeg raakt of waar weekmarkten kunnen zijn en dergelijke. Bij ziekenhuizen lijkt me minder want er zijn meestal veel parkeerbewegingen.
Beste wensen ,

Ik stel me even voor,

Jefklim 58j , regio Antwerpen, WestMalle, vlak tegen de abdij ...
Jefklim is men bijnaam, en dat is het enige wat nog rest van dat klimmen, alpinisme in zijn brede vorm.
Sinds 2013 heb ik het fietskamperen ontdekt, ter vervanging van het intens leven in de Alpen,
Ik maak zeer dankbaar gebruik van de schatten aan info die hier te vinden zijn, en nu kan ik misschien wel een kleine bijdrage leveren

In 2014 heb ik mijn wagen gratis kunnen laten staan op de parking van camping hotel Auwirt in Hallein, tegen Salzburg. Wij hebben daar 3 overnachtingen gehad. En dit vroeg onze bazin als voorwaarde.
Salzburg ligt op 20min. fietsafstand, en we zijn vandaar vertrokken : Ciclovia Salzburg Grado.

hopelijk hebben jullie er iets aan,

Jef
Leon schreef:
zo 07 jan, 2018 10:24
thijs.w schreef:
zo 07 jan, 2018 00:30
Mijn ervaring is dat het bij campings meestal geen probleem is. Ik zit meestal wel net buiten het hoofdseizoen, wat natuurlijk wat meer parkeerruimte oplevert. Ik heb het persoonlijk gewoon altijd op de gok gedaan, dus niet van te voren gebeld, maar zocht dan vaak wel een niet al te grote camping op in een dorp of kleine stad, waardoor het meestal ook niet zo'n probleem is als je m gewoon langs de straat parkeert.
+1
Ik zorg altijd dat mijn auto niet de duurste in het rijtje is, wat meestal niet zo moeilijk is :D
Wel belangrijk lijkt me om een plek te kiezen die in de nacht niet leeg raakt of waar weekmarkten kunnen zijn en dergelijke. Bij ziekenhuizen lijkt me minder want er zijn meestal veel parkeerbewegingen.
Vorig jaar heb ik ook een aantal eerder genoemde opties overwogen. Maar wat mij ervan weerhield om de auto in het openbaar ergens te parkeren was dat een auto met een buitenlands kenteken, die langdurig op dezelfde plek staat, uiteindelijk wel de aandacht trekt.

We hebben toen (in de meivakantie) een weekje in de buurt van en langs het Lago di Garda gefietst, waaronder een stukje Reitsma route. Bij de iets meer commercieel ingestelde campings voelde ik wel een drempel om te vragen om de auto daar achter te laten. Daarom zijn we het Val d'Adige ingereden en konden we de auto de hele week achterlaten bij een Agriturismo. Hele aardige mensen. De eerste nacht en de laatste nacht hebben we daar gecampeerd. Na een leuk gesprek met de eigenaar hebben we nog wat flessen wijn ingekocht uit hun privé voorraad (wel uit hun eigen wijngaard). Prima ervaring.
Hans, hebben jullie de treinoptie overwogen? Vanuit Hamburg (met o.a. een stop in Hannover) en Düsseldorf rijden nachttreinen naar Oostenrijk (eindstations zijn Innsbrück en Wenen, zie hier).

Hannover is voor jullie goed te bereiken vanuit Leer. Helaas rijdt er geen trein tussen Weener en Leer, maar die 13 km zijn te fietsen. Jullie reisschema zou er zo uit kunnen zien:

Baflo 11:22
Groningen 11:43

Groningen 11:53
Weener 12:52

13 km fietsen en dan uitgebreid lunchen in Leer

Leer 15:41
Hannover 18:38

Uitgebreid dineren in Hannover

Hannover 21:57
Rosenheim 08:04

Rosenheim 08:50
Salzburg 09:59

De ruime pauzes in Leer en Hannover dienen als buffer. Je wilt niet de nachttrein missen door een seinstoring of een 'aanrijding met een persoon'. 3 à 4 uur speelruimte was bij ons altijd voldoende om vertragingen op te vangen.
Terug kun je, als dat handig zou zijn, via een andere route reizen (bv. vanuit Wenen).

Zie verder bij de Treinreiswinkel. De Treinreiswinkel had soms betere aanbiedingen dan online waren te vinden. We waren dan ook redelijk verslaafd aan nachttreinen, toen we vanuit Amsterdam of Utrecht nog rechtstreeks slapend naar Kopenhagen, Praag, München of Zürich konden reizen. In 2016 deden we dat in maart, juni en oktober. De 2-persoons couchettes met eigen douche en toilet (voor 10 euro extra) hadden een comfort dat alleen op de nachtboot naar Harwich werd overtroffen. Corrie sliep meestal als een blok; zelf nam ik altijd wel een slaappilletje in de nachttrein.
Of de tarieven van de huidige ÖBB/nightjet treinen nog net zo schappelijk zijn als bij de opgeheven City Night Line, weet ik niet.
Kees,

Interessante optie die ik zeker ga bekijken. Meestal sla ik hem over vanwege kosten (de auto staat er toch te staan en kost me alleen benzine) en flexibiliteit.
In dit rijtje past ook de fietsbus van Cycletours die daar ook heen rijdt.
In de zomer van 2017 hebben wij een vergelijkbaar rondje gefietst. Zie ook ons blog.
De route zijn we gestart iets onder Salzburg. We waren van plan om te overnachten op de camping in Lofer. Daar was de tip gegeven de auto te stallen op de parkeerplaats in het centrum. Het politiebureau zit hier ook, dus gratis toezicht :)
Door de vele regen zijn we gaan overnachten in hotel Lintner, een aanrader. We hebben daar de auto op de parkeerplaats kunnen achterlaten. Het vriendelijke, bejaarde maar zeer vitale echtpaar bedankt met een mooie fles wijn.
Een campingtip: na de grens oversteek Oostenrijk-Sloveniie vanuit Bad Eisenkappel via de Benjaminse route, in de afdaling de eerste camping links: http://www.senkovadomacija.si/senks-homestead-en.html. Een heerlijke boerencamping met vele voorzieningen. In een pracht omgeving, heerlijk eten maar ook een handige campingkeuken.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Afgelopen zomer ben ik in de regio geweest en heb toen overnacht op de volgende camping.

http://www.camping-salzburg.at/camping/home/

eigenaren zijn zeer bereid om het gasten naar hun zin te maken, en hebben verwacht ik ook geen problemen om jullie te helpen met het lang parkeren van de auto.
Een mailtje word vlot op gereageerd, zo kan je vooraf al informatie inwinnen over dergelijke mogelijkheden.

Verder heb ik de ervaring dat het loont om ter plaatsen te vragen wat de mogelijkheden zijn. zo heb ik 2 jaar terug in Luxemburg mijn auto zelfs in een schuur mogen parkeren bij de camping eigenaar!

vriendelijke groet Adriaan
Allen bedankt. Allemaal zeer bruikbare tips!
Reinder schreef:
di 09 jan, 2018 11:55
Een campingtip: na de grens oversteek Oostenrijk-Sloveniie vanuit Bad Eisenkappel via de Benjaminse route, in de afdaling de eerste camping links: http://www.senkovadomacija.si/senks-homestead-en.html. Een heerlijke boerencamping met vele voorzieningen. In een pracht omgeving, heerlijk eten maar ook een handige campingkeuken.
En zeker niet de eerste camping rechts, want daar hebben de douches geen warm water en komen de pizza's uit de diepvries, tenminste toen wij er waren.
Rob_Gordon schreef:
di 09 jan, 2018 15:48
En zeker niet de eerste camping rechts, want daar hebben de douches geen warm water en komen de pizza's uit de diepvries, tenminste toen wij er waren.
Ha, je bedoelt vast minicamping Stara Posta, bij ons werkten de douches wel maar de pizza's leken inderdaad ronduit vies, we zijn weer opgestaan en gelukkig konden we een paar honderd meter verderop richting dorp bij pension Planinka wel behoorlijk eten. Nog wel het vermelden waard is dat deze minicamping ook een Matratzenlager heeft, als die niet bezet is mag je daar ook slapen voor dezelfde prijs als kamperen met je tentje, dus dat kan een aantrekkelijke optie zijn, zeker bij slecht weer of nachtelijke kou, wat daar nogal eens voorkomt.
Zie ook ons reisverhaal over die streken.
peter de rijk schreef:
di 09 jan, 2018 22:03
Ha, je bedoelt vast minicamping Stara Posta, bij ons werkten de douches wel maar de pizza's leken inderdaad ronduit vies, we zijn weer opgestaan en gelukkig konden we een paar honderd meter verderop richting dorp bij pension Planinka wel behoorlijk eten. Nog wel het vermelden waard is dat deze minicamping ook een Matratzenlager heeft, als die niet bezet is mag je daar ook slapen voor dezelfde prijs als kamperen met je tentje, dus dat kan een aantrekkelijke optie zijn, zeker bij slecht weer of nachtelijke kou, wat daar nogal eens voorkomt.
Zie ook ons reisverhaal over die streken.
Precies die camping was het inderdaad!

Mooi reisverhaal, leuk om voor ons bekende plekken even terug te zien.
jefklim schreef:
zo 07 jan, 2018 11:59

In 2014 heb ik mijn wagen gratis kunnen laten staan op de parking van camping hotel Auwirt in Hallein, tegen Salzburg. Wij hebben daar 3 overnachtingen gehad. En dit vroeg onze bazin als voorwaarde.
Salzburg ligt op 20min. fietsafstand, en we zijn vandaar vertrokken : Ciclovia Salzburg Grado.

hopelijk hebben jullie er iets aan,

Jef
Ik heb even contact gehad en het management is iets commercieler geworden. Ze vragen €10 per nacht om de auto te laten staan. We zijn al gauw 25 dagen onderweg, dus reken maar uit.

Tot nu toe lijkt het vliegveld het goedkoopst met zijn €70.
Adriaan Ringoir schreef:
di 09 jan, 2018 12:42
Afgelopen zomer ben ik in de regio geweest en heb toen overnacht op de volgende camping.

http://www.camping-salzburg.at/camping/home/

eigenaren zijn zeer bereid om het gasten naar hun zin te maken, en hebben verwacht ik ook geen problemen om jullie te helpen met het lang parkeren van de auto.
Een mailtje word vlot op gereageerd, zo kan je vooraf al informatie inwinnen over dergelijke mogelijkheden.
Zo blijkt dat even verder zoeken loont. Deze Camping Huberbauer vindt het geen probleem en vraag €1 per nacht.
Dat is nog te overzien :)