door
ilse » ma 18 aug, 2003 21:24
Hallo,
Ik weet niet of jullie al weg zijn, maar nog even wat tips: wildkamperen kan al tijd en de meeste boeren of mensen met een enorme lap grond, maken er ook geen probleem van als je op hun land wil staan. Verder zijn er in natuurreservaten een aantal cottages gratis te gebruiken. Maar met de fiets moeilijk te komen. Tampere, vooal het oude gedeelte vind ik erg mooi. Rovaniemi mag je wat mij betreft zo overslaan. Maar als je ongeveer 80 km naar het noorden fiets kom je een absoluut leuke jeugdherberg tegen (ook voor volwassenen en gezinnen). De KingsRoad schijnt egr mooi te zijn (langs de zuid kust, maar ik ken 'm niet). Een boekje hoe en wat fins is zeker een aanrader, aangezien alleen de oudere generatie (> 60 jaar) en de jongere engels en of duits goed spreken. Vooral met de tussen generaties kan communiceren soms moeilijk zijn.
Voor in de winkel:
nadat je hebt betaald komt er altijd een lange zin met veel rare klanken (na een jaar Finland, weet ik nog niet wat ze zeiden). Wil je geen plastic zakje (daar draait het om): ei, kiitos . Hei hei (nee dank je, dag)
De muggen nemen al flink af, maar zorg voor veel anti muggen spul, want ze blijven jeuken!
Veel plezier.