Beste bikers,
Eerst even een intro:
Na lang zoeken heb ik dan eindelijk een mooie ''old school'' randonneur op de kop getikt.
De fiets is nog in redelijk originele staat met Shimano 400 lX.
Mijn bedoeling is/was om deze fiets helemaal van de grond af aan opnieuw op te bouwen met vernieuwing van bepaalde onderdelen zoals de aandrijving en andere belangrijke onderdelen.
Recentelijk al begonnen met demontage van de fiets tot het kale frame.
Ik had veel moeite om de bracket-as los te krijgen.
Bij nader bestuderen van het frame kwam ik tot de ontdekking dan er naderhand een M6 schroefbus in de staande achtervork is gemonteerd voor de montage van een dynamo voor de verlichting.
Ik kan het nergens op foto's e.d. achterhalen, maar ik geloof niet dat dit origineel is!
Deze bus zat echter geheel los.
Na lang wikken en wegen heb ik deze bus...die naar mijn idee dus niet origineel is...verwijderd.
Het heeft nogal wat moeite gekost met een freesje enz, maar de bus is er uit.
Nu zit er dus een opening / gat in de staande achtervork.
En nu vraag ik jullie mening/advies:
Is dit toch een origineel montagepunt geweest af fabriek?
Zo ja, dan krimp ik er weer een nieuwe m6 bus in.
Zo niet, is dit dan te repareren en op welke manier denken jullie?
Trouwens : Het krasje bij het gat is geen scheur, maar even niet opletten met de frees!
En dan nog een vraag : Mochten jullie van mening zijn dat dit jammer genoeg tot mislukken gedoemd is, dan hoor ik het ook graag. Het moet uiteindelijk wel leiden tot een veilige en betrouwbare randonneur!
Eerst even een intro:
Na lang zoeken heb ik dan eindelijk een mooie ''old school'' randonneur op de kop getikt.
De fiets is nog in redelijk originele staat met Shimano 400 lX.
Mijn bedoeling is/was om deze fiets helemaal van de grond af aan opnieuw op te bouwen met vernieuwing van bepaalde onderdelen zoals de aandrijving en andere belangrijke onderdelen.
Recentelijk al begonnen met demontage van de fiets tot het kale frame.
Ik had veel moeite om de bracket-as los te krijgen.
Bij nader bestuderen van het frame kwam ik tot de ontdekking dan er naderhand een M6 schroefbus in de staande achtervork is gemonteerd voor de montage van een dynamo voor de verlichting.
Ik kan het nergens op foto's e.d. achterhalen, maar ik geloof niet dat dit origineel is!
Deze bus zat echter geheel los.
Na lang wikken en wegen heb ik deze bus...die naar mijn idee dus niet origineel is...verwijderd.
Het heeft nogal wat moeite gekost met een freesje enz, maar de bus is er uit.
Nu zit er dus een opening / gat in de staande achtervork.
En nu vraag ik jullie mening/advies:
Is dit toch een origineel montagepunt geweest af fabriek?
Zo ja, dan krimp ik er weer een nieuwe m6 bus in.
Zo niet, is dit dan te repareren en op welke manier denken jullie?
Trouwens : Het krasje bij het gat is geen scheur, maar even niet opletten met de frees!
En dan nog een vraag : Mochten jullie van mening zijn dat dit jammer genoeg tot mislukken gedoemd is, dan hoor ik het ook graag. Het moet uiteindelijk wel leiden tot een veilige en betrouwbare randonneur!