Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 maanden Azië, Zuid Amerika of Afrika, eind 2006 - Forum Wereldfietser

2 maanden Azië, Zuid Amerika of Afrika, eind 2006

Eind dit jaar wil ik 2 maanden gaan fietsen. Momenteel kijk ik waar ik naar toe zou willen. Azië, Zuid Amerika, Afrika; de wereld ligt open… (Later zet ik meer info in dit forum.) Wie heeft er zin om mee te gaan?

Fietsen is voor mij geen doel op zich. De fiets is een vervoersmiddel dat je in staat stelt te komen op plaatsen waar je met het OV niet zo snel zou komen. Bovendien zit je heel dicht bij de natuur en de mensen om je heen. Het doel van mijn reis is vooral veel te zien, de cultuur te leren kennen, te ervaren hoe mensen leven, etc.

Een paar kenmerken van de reis:
Periode: 2 maanden, eind 2006
Overnachtingen: guesthouse of zonodig tentje
Aantal fietsdagen: Nader te bepalen. Ik wil zeker ook ruim de tijd nemen om de omgeving en cultuur te ervaren. Dit zou af en toe best wel eens een aantal dagen op de zelfde plaats kunnen betekenen.
Afstand per dag: De afstand is geen doel op zich. Als de volgende interessante plaats 20 km verder ligt, dan fietsen we 20 km. Mocht er niets interessants in de omgeving te bekennen zijn, dan fietsen we max. 150 km per dag.

Over mij:
Man, 34 jaar. Ik heb eerder verschillende reizen gemaakt met het lokale OV en of liftend (Japan, Filippijnen, Thailand, Laos, Cambodja). Altijd zonder reisorganisaties. Verder heb ik klimervaring in de alpen. De fiets ken ik tot nu toe vooral van tochten in Nederland.

Wie oh wie kan/wil/heeft er zin om samen met Adrie 2 maanden te gaan fietsen aan het eind van 2006?

Groet, Rena :wink:
ik ben op zich geintresseerd in jou plan om 2 maanden te fietsen.
ik ben zelf al bezig met de voorbereidingen om van Tanzania via malawi naar Zuid-afrika te fietsen.
ik zit zelf te denken aan april of anders okt/nov 2007.
ik heb verschillende langere reizen gemaakt o.a ZO azie,midden amerika en marokko.
ik ben 42 jaar en fiets regelmatig tot zeer regelmatig met als uiteindelijk doel om met een goede conditie weer een lange fietsvakantie te maken.
jou motivatie spreekt mij zeer aan en ben zelf ook altijd met die gedachte op de fiets gestapt.
wie weet komen we tot een afspraak en een deal.

bert van tongeren
Adrie schreef:Eind dit jaar wil ik 2 maanden gaan fietsen. Momenteel kijk ik waar ik naar toe zou willen. Azië, Zuid Amerika, Afrika; de wereld ligt open… (Later zet ik meer info in dit forum.) Wie heeft er zin om mee te gaan?

Fietsen is voor mij geen doel op zich. De fiets is een vervoersmiddel dat je in staat stelt te komen op plaatsen waar je met het OV niet zo snel zou komen. Bovendien zit je heel dicht bij de natuur en de mensen om je heen. Het doel van mijn reis is vooral veel te zien, de cultuur te leren kennen, te ervaren hoe mensen leven, etc.

Een paar kenmerken van de reis:
Periode: 2 maanden, eind 2006
Overnachtingen: guesthouse of zonodig tentje
Aantal fietsdagen: Nader te bepalen. Ik wil zeker ook ruim de tijd nemen om de omgeving en cultuur te ervaren. Dit zou af en toe best wel eens een aantal dagen op de zelfde plaats kunnen betekenen.
Afstand per dag: De afstand is geen doel op zich. Als de volgende interessante plaats 20 km verder ligt, dan fietsen we 20 km. Mocht er niets interessants in de omgeving te bekennen zijn, dan fietsen we max. 150 km per dag.

Over mij:
Man, 34 jaar. Ik heb eerder verschillende reizen gemaakt met het lokale OV en of liftend (Japan, Filippijnen, Thailand, Laos, Cambodja). Altijd zonder reisorganisaties. Verder heb ik klimervaring in de alpen. De fiets ken ik tot nu toe vooral van tochten in Nederland.
:)
Langzaam beginnen mijn reisplannen meer vorm te krijgen. Waarschijnlijk wordt het west Afrika. Binnenkort meer details. Heb je zin om mee te gaan, wacht daar dan niet op maar stuur me even een PB-tje.

@ Bert: Bedankt voor je reactie. Volgens mij is er wat verwarring rond de planning. Mijn planning ligt op eind 2006. Niet eind 2007. :)

Groeten,
Adrie
Inmiddels worden de reisplannen concreet: Ghana en Burkina Faso.
Zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 1289#31289 voor het vervolg.