Ik kan daar wel wat mee. Voordat ik 8000 euro uit ga geven wil ik wel even wat kritisch onderzoek doen. En wat blijkt, op de Santos site zelf staat:Fiets-avontuur schreef:Als je dit soort dingen roept moet je met feiten komen. Wanneer sloeg de motor af? Na 5 minuten? 10 minuten? En welke ondesteuning werdt er gebruikt? 1 of 2 ? En hoelang en steil was de klim? En welke versnelling werd er gebruikt?rooss schreef:
3. De motor stopt ermee bergopwaarts als hij te warm wordt. En als je dan een kwartiertje wacht en je gaat door en de berg is nog niet voorbij begint het probleem zich heel snel weer voor te doen.
Ook de testkees riep dat de motor van de idworx afsloeg, maar gaf verder geen info.
Ik wil weten op het moment dat de motor afslaat, wat de omstandigheden waren. Zolang die niet vermeld worden, kunnen we er helemaal niks mee.
....
Tip
Een achterwielmotor kan veel power leveren. Het is een gelijkstroommotor, die bij te lage toerentallen warm kan worden. Duurt dit te lang en wordt de motor daardoor te heet dan zal de electronica het vermogen reduceren. Het kan gebeuren dat de thermische beveiliging de motor uit zet. Dit is niet schadelijk voor de motor. De Santos 3.0 software is erop gericht om dit laatste effect te minimaliseren, zodat je vol kunt profiteren van zijn kracht, zijn power.
....
Nu ben ik een potentiele klant en geen techneut, dus weet ik niets over gelijkstroom of lage toerentallen of warmte problemen maar wat ik hier lees is het volgende:
1 Onder bepaalde omstandigheden ondersteunt deze fiets minder dan normaal omdat hij te heet wordt.
2 Soms is het zelfs zo erg dat hij er helemaal mee stopt.
3 Ik moet me daar vooral maar geen zorgen over maken want mijn dure fiets is niet kapot.
4 Ik moet de Santos 3.0 software erg dankbaar voor het doseren van kracht en power terwijl op dat moment dat ding zero power produceert.
Dan weet je toch genoeg, dan ga je toch niet verder hiermee, als de leverancier dit zelf vermeld en je ook op andere plekken hierover gelezen hebt. En dan denkt je toch: "het moet wel een heel groot probleem zijn dat ze dit zelfs op hun site zetten" misschien wel vanwege het achteraf kunnen zeggen "Ja, dat hoort zo, het stond zelfs op de site".
En als jij vindt dat je er helemaal niets mee kunt zolang je niet precies weet op welk moment de motor afslaat dan zit je dus blijkbaar anders in elkaar dan ik. Voor mij is dit genoeg.