Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zinkens Dynashoe met magura? - Forum Wereldfietser

Zinkens Dynashoe met magura?

Ik ben een groot voorstander van dynamoverlichting op een vakantiefiets. Het is milieuvriendelijk, geeft een smak aan licht, en je zit niet zonder licht op het verkeerde moment. Een lichte dynamo als de Union Turbo plus een lichte koplamp zoals de ronde B&M wegen en kosten niet meer dan een goede led koplamp.
Wel moet je die dynamo kunnen bevestigen. Op veel fietsen zit daarvoor echter helaas geen beugel meer. De mooiste oplossing is dan de Zinkens Dynashoe: http://www.zinkens-berlin.de/
Twee keer heb ik daar veel succes mee gehad (bij V brakes), maar nu is mijn probleem hoe je die Dynashoe kunt gebruiken samen met Magura velgremmen. Immers, daar zit links een handeltje precies op de plek waar je die Dynashoe zou willen bevestigen op de bout van de rem. Op de site van Busch & Mueller staat een plaatje waaruit je kunt opmaken dat het moet kunnen, maar misschien is dat wel gedaan met een ouder model Magura rem. Vroeger was er van de Dynashoe ook een model voor montage rechts, en dat zou het probleem kunnen oplossen (rechts zit er geen handeltje), maar dat heb ik al een tijdje niet meer gezien. Zinkens zelf heeft mijn vraag niet beantwoord - heeft een van jullie ervaring?
Wim

Zeker bij een wat bredere voorvork (dan staan de nokken wat verder naar binnen) kun je een Zinkens volgens mij ook aan de verkeerde kant monteren.

Ik heb ook wel een goedkoop niet RVS alternatief dat symmetrisch is