Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Namibië - Forum Wereldfietser

Namibië

Hoi,

De laatste vakantie van dit jaar zit er voor ons inmiddels al weer op, dus nu kunnen de dromen voor het volgende jaar gaan beginnen!

We denken nu aan Namibië (thanks MM), maar we halen onderstaande uit de landeninfo:
Landeninfo schreef:Beste fietsseizoen

September: voorjaar in Namibië. De temperatuur is in dan rond de 25 graden, langs de kust is het dan lekker koel. Later wordt het steeds heter, vaak boven de 35 graden. De wind kan een probleem zijn, op sommige dagen is die stormachtig en is het afzien om te fietsen. De overheersende windrichting is west tot zuidwest.
Ook mei, het begin van de Namibische winter, is een prima periode. De gemiddelde temperatuur is dan zo'n 25 graden. 's Avonds koelt het wel flink af. Het regenseizoen is net afgelopen, dus het land is nog relatief groen.
Nu zijn we dus bezig met het plannen van een 3-weekse fietsreis in februari/maart. Kan iemand ons vertellen of Namibië dan ook te befietsen is?

El & El

Mooi plan!
Wij waren afgelopen mei in Namibië en dat was een perfecte periode voor een fietstocht. Ik heb het even bij onze Namibische vrienden nagevraagd. Zij maken in februari en maart ook wel fietstochtjes en zij vinden het prima te doen. Het is het 'natte seizoen' maar voor ons als Hollanders valt het nog steeds erg mee (en na jullie ervaringen in IJsland helemaal denk ik).
De temperatuur varieert nogal per gebied.

Volgens een schemaatje dat ik tegenkwam:

januari
Windhoek: min. 11, max. 36 graden
Etosha: min. 16, max. 33 graden
Swakopmund: min. 15, max. 21 graden

april
Windhoek: min. 4, max. 29 graden
Etosha: min. 15, max. 31 graden
Swakopmund: min. 13, max. 20 graden

We zijn er niet zo lang geweest, en hebben maar een korte fietstocht gemaakt. Maar heb je vragen, stel ze gerust!

Groeten,
Sandra

Bedankt Sandra!

Het is nog maar een vaag plan hoor, het staat gewoon ook op onze verlanglijst, net als zoveel bestemmingen!
We weten nog niets zeker!

In juli/augustus willen we naar India, dat is wel zo'n beetje zeker! :)

Ach, we hebben zoveel wensen! Maar je moet ergens beginnen, toch?

Mocht het echt Namibië worden, dan vuren we wel even allerlei vragen op jullie af! :lol:

El & El

Ik vond Namibië echt prachtig, dus op zich zeker een aanrader.
Maar... ik miste wel een beetje het Afrika zoals ik dat bijvoorbeeld in Kenia heb ervaren (daar niet gefietst overigens). Heeft er wellicht mee te maken dat we er maar twee weken waren en een relatief klein gebied hebben gezien (tussen Windhoek en de kust), waarschijnlijk ook met de mensen waar we te gast waren.
Maar het zijn natuurlijk ook heel verschillende landen. Realiseer je dat Namibië enorm uitgestrekt is. Dat heeft z'n voordelen, maar ook z'n nadelen. Als je vaak dorpjes wilt tegenkomen, om 'cultuur te snuiven' en mensen te ontmoeten, dan is Namibië wellicht minder geschikt.

Sandra

Wij zijn cultuurbarbaren... :oops:

Onze harten gaan uit naar prachtige landschappen en indrukwekkende natuur...

Ikzelf (Ellen) ben in 2001 samen met mijn vader naar Namibië en Zuid-Afrika geweest, we hadden een auto gehuurd, dus ik ken het landschap wel een beetje... maar kan me niet meer echt voorstellen hoe het is om daar te fietsen. Sossusvlei vond ik echt supergaaf!

Elmar is er nog nooit geweest, dus dat leek hem ook wel heel erg mooi.. we zien het wel! :) Nu nog even orienteren zeg maar.

El & El