Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opladen telefoon op een koga traveller s - Forum Wereldfietser

Opladen telefoon op een koga traveller s

Weet iemand of je je iPhone standaard kunt opladen via de USB aansluiting op het stuur van de koga traveller s?
Bernd, ga eens zoeken op Supernova USB en lader. een antwoord zul je hier zelf kunnen geven daarna.
Want dit had je inmiddels al wel gevonden denk ik https://www.koga.com/nl/wts-10yrs

Zowel de verlichting aan als gelijktijdig iets opladen zal in veel gevallen niet gaan.
Hoi Peter,
Bedankt voor je links.
Ik heb ook Koga zelf even gemaild en zij zeggen dat je een iphone niet kunt opladen onderweg met de standaard plug, maar dat hij wel "op stroom" blijft gedurende de dag.
Dus in de nacht opladen en aan je plug hangen zou voor de dag genoeg moeten zijn (ook met GPS gebruik).
Heeft iemand daar ervaring mee?
Als je verder niets doet met je smartphone kan je hem met een naafdynamo en een omvormer prima opladen. Anders wordt het als je met smartphone wilt navigeren en het terrein waar je fietst niet vlak is.
Inmiddels heb ik de volgende informatie van Koga ontvangen:
Het model 2018 heeft als optie een usb aansluiting op de stuurpen.
Deze levert 5 Volt vermogen. Dit betekent dat de telefoon oplaadt bij een snelheid boven de 12 km/uur.

Zelf denk ik dat je een dag met GPS moet kunnen fietsen als de telefoon vol is bij de start.
Als de smartphone is opgeladen kun je best een dag fietsen, als je een aantal functies zoals bluetooth, wifi en dat uitzet en de helderheid van het scherm verminderd nog wel langer ook.
berndmintjes schreef:Hoi Peter,
Bedankt voor je links.
Ik heb ook Koga zelf even gemaild en zij zeggen dat je een iphone niet kunt opladen onderweg met de standaard plug, maar dat hij wel "op stroom" blijft gedurende de dag.
Dus in de nacht opladen en aan je plug hangen zou voor de dag genoeg moeten zijn (ook met GPS gebruik).
Heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn ervaring is gebaseerd op het gebruik van de cycle2charge. Mijn iPhone opladen tijdens het fietsen lukt niet echt, mijn iPhone wordt min of meer op peil gehouden wat accu betreft. Nu gebruik ik mijn iPhone niet om te navigeren. Voor het navigeren gebruik ik een Mio Cyclo 200 en deze loopt langzamer leeg als hij aangesloten is.

Wat wel werkt is een powerbank opladen tijdens het fietsen en 's avonds zowel de iPhone als de Mio vanaf de powerbank opladen. Daarnaast probeer ik de toestellen zoveel mogelijk met netstroom op te laden waar het kan en waar het enigszins vertrouwd is.
Bert van Sprang schreef:Als de smartphone is opgeladen kun je best een dag fietsen, als je een aantal functies zoals bluetooth, wifi en dat uitzet en de helderheid van het scherm verminderd nog wel langer ook.
Ik ga er even vanuit dat je bedoelt fietsen met de smartphone aan. :wink:
Helaas gaat dat alleen voor de nieuwere smartphones op, het verschilt ook nogal van welke versie van android je telefoon gebruik maakt, de nieuwere versies zorgen zeker voor een betere accuduur. Daarnaast is na een jaar of 3 de accu echt binnen een dag leeg als je niet allerlei trucs toepast. En in veel gevallen is een nieuwe accu plaatsen geen optie.