Bijna dertien jaar terug kocht ik een fiets met een Rohloff versnellingsnaaf. Al die jaren genoot ik bijna dagelijks van mijn fiets en van mijn Rohloff naaf met het woon-werk verkeer, recreatie dagtochten en vakanties. Dit zonder problemen. Echter een aantal weken geleden brak een stukje van de flens af, waardoor ik een spaak moest verwijderen. Nog wat door gefietst omdat ik mijn fietst niet graag wilde missen. Echter omdat de recente weersomstandigheden voor mijn fiets plezier toch iets minder aantrekkelijk werd, heb ik de naaf opgestuurd naar de Nederlandse importeur van Rohloff; Elan in Nijmegen. Zij hebben het huis van de naaf namens Rohloff onder garantie vervangen. Dit na 13 jaar!!! Echter het omspaken viel hier niet onder. Nu was ik toch aan een nieuwe velg toe, gezien de carbide coating voor mijn huidige velg versleten was. Daar naast zijn er nu bredere velgen op de markt wat het comfort van ballon banden aanzienlijk verhoogd. Juist voor die gene die overwegen hun fiets willen om bouwen naar een Rohloff versnellingsnaaf of een nieuwe fiets met deze naaf willen aan schaffen vind ik het mooi mijn ervaring met deze Duitse onderneming te delen.
Groetjes, Roger Stegen.
Groetjes, Roger Stegen.