Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsboekjes voor rondreis Midden/Zuid Zweden - Forum Wereldfietser

fietsboekjes voor rondreis Midden/Zuid Zweden

In de zomer van 2018 wil ik een rondreis maken door Zweden... langs de westkant omhoog, in het midden doorsteken naar Stockholm en via de oostkant weer terug. Is er hier iemand die routeboekjes of -kaarten heeft en deze graag wil verkopen? Ik vertrek overigens vanuit Zeeland, dus routes door Duitsland zijn evt. ook welkom :-)
Ik heb helaas geen boekjes of kaarten voor je in de aanbieding.

Wel twee tips:
- aangezien de overheersende windrichting ZW is, in ieder geval in de zomer, zou ik het rondje andersom plannen. Dus via oostkust naar Stockholm, en dan binnendoor naar de westkust. In het binnenland, ook nog eens beschut door bomen, heb je namelijk veel minder last van de wind. Ik heb me op deze manier twee maal via zuid-oostkust richting noorden laten blazen.
- voor de budgetreiziger: kaart van zuid-Zweden aanschaffen, aanvullen met gratis kaarten van de talrijke lokale Tourist Informations. De tourist-offices werken wel per 'provincie', waardoor de informatie vaak beperkt is tot het gewest waar je je op dat moment bevind.

Ik heb de laatste vijf jaar elk jaar minimaal paar honderd km in Zweden gefietst (maar ook van Malmo via Stockholm naar Umea over de oostkust en van Noorwegen naar Helsingborg via westkust), alles op lokale gratis kaarten.

Houd er overigens rekening mee dat je richting Stockholm de laatste honderden kilometers weinig kust zult zien. Dieptepunt voor mij was wat dat betreft na Stockholm de Jungfrau Kustvagen: ondanks de veelbelovende naam dagenlang nauwelijks enige zee gezien!