Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen VSF TX1200? - Forum Wereldfietser

Ervaringen VSF TX1200?

Ik overweeg een VSF TX1200 2018 te kopen. Iemand ervaring met deze fiets?
Wil graag een Pinion en deze fiets heeft een prettige prijs/kwaliteit. Een klein proefrondje beviel prima. Maar heeft iemand echte fietsvakantie-ervaring hiermee?
Ik heb eerst met de 2016 versie (Pinion met ketting) gereden van januari tot juni omdat ik lang moest wachten op mijn nieuwe fiets. Vanaf juni rij ik dus met de 2017 versie (Pinion met ketting).
Er zijn wel andere banden, zadel, stuurpen, kaderslot met insteekketting, stuuruitslagbegrenzer en handgrepen van kurk direct meebesteld om de fiets meer naar mijn smaak aan te passen. Zo kwam de fiets 100€ duurder uit.
De fiets gebruik ik dagelijks voor 30 km woon-werkverkeer, en ik heb er drie korte vakantietripjes mee gedaan. De voortassen heb ik er nog niet opgehad, en ook nog niet meer dan 12 kg bagage achterop. Wel al veel onverhard mee gedaan.
Ik ben tevreden over deze fiets. Nu ik Pinion en riem gewend ben, wil ik nooit meer terug. Geruisloos, soepel, proper, onderhoudsvrij, ... gewoon heerlijk.
De enige aanpassing die ik overweeg is om de tandwielen te wisselen, ik rijd nu op vlakke weg met beladen fiets overwegend in 11, wat maakt dat ik 16, 17 en 18 nooit gebruik. Aan de andere kant, in de Ardennen had ik 1 en 2 niet nodig. Dit moet ik nog beslissen alvorens dit jaar de Limes te gaan rijden in de zomer.
Kort gezegd: nog maar zo’n 1500 km gefietst, maar erg tevreden. Het feit dat de fiets bij een fietshandelaar vandaan komt met verstand van zaken én een klantvriendelijke instelling is erg belangrijk gebleken. Als je in het Leuvense woont kan ik je Cadans van harte aanbevelen.
Noot: Toen ik mijn fiets bestelde Kerst 2016, was de Santos Travelmaster 3+ er nog niet, anders was het waarschijnlijk die geworden. Heb toen ook Koga, Idworxs, Fyts proefgereden en ben nog steeds blij met mijn keuze.
Ozzie schreef:Ik overweeg een VSF TX1200 2018 te kopen. Iemand ervaring met deze fiets?
Wil graag een Pinion en deze fiets heeft een prettige prijs/kwaliteit. Een klein proefrondje beviel prima. Maar heeft iemand echte fietsvakantie-ervaring hiermee?
Bij VSF zijn de frames relatief lang en een aantal modellen zijn in de grote maten niet helemaal stijf genoeg voor erg veel bagage. Aan de andere kant is dit in geval je klein bent en/of zonder bagage fietst in sommige gevallen weer een voordeel. Of het frame van de Pinionversie anders is dan het frame van de andere modellen weet ik niet.

Een groot deel van de aanschafprijs van de fiets zit in de Pinion. Ik mag aannemen dat VSF geen andere Pinions gebruikt dan andere merken, dus de Pinion kun je los zien van de rest van de fiets. (Wat feitelijk geldt voor alle onderdelen die aan het frame geschroefd zijn.)