Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De perfecte wereldfiets kost 594 euro - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

De perfecte wereldfiets kost 594 euro

cabonga schreef:Afbeelding
{pet van arboverantwoordelijke bij lasbedrijf} Heeft die man hier echt geen laskap op? {/pet van arboverantwoordelijke bij lasbedrijf}
beste bdr, prima. mijn opmerking was niet specifiek op kleinere frames gericht. daar heeft een aflopende bovenbuis inderdaad zin.
en je zou ook kunnen denken: als jij niet gewoon op en van je fiets kunt stappen, is het dan wel je maat? :wink:
qua framegeometrie doen gewone fietsmerken amper iets met bijvoorbeeld de trapashoogte, (in combinatie met) iets kortere cranks of een kleinere wielmaat. men bedenkt en maakt vooral frames voor 'de gemiddelde mens' :cry:
het frame dat je laat zien moest waarschijnlijk in dezelfde productiestraat door dezelfde lasrobots gemaakt worden en een bovenbuis onder een andere hoek is dan te lastig of kost een paar euro meer, dus dat gebeurt dan niet 8)
groet! hoogframe
hoogframe schreef:en je zou ook kunnen denken: als jij niet gewoon op en van je fiets kunt stappen, is het dan wel
je maat? :wink:
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, ik kan probleemloos op- en af deze fiets (omdat het mijn maat is ;-)) maar technisch is er een probleem waardoor ik de fiets niet meer betrouw.
hoogframe schreef:qua framegeometrie doen gewone fietsmerken amper iets met bijvoorbeeld de trapashoogte, (in combinatie met) iets kortere cranks of een kleinere wielmaat. men bedenkt en maakt vooral frames voor 'de gemiddelde mens' :cry:
het frame dat je laat zien moest waarschijnlijk in dezelfde productiestraat door dezelfde lasrobots gemaakt worden en een bovenbuis onder een andere hoek is dan te lastig of kost een paar euro meer, dus dat gebeurt dan niet 8)
groet! hoogframe
Dit is een gelugd frame en die lugs hebben natuurlijk allemaal dezelfde hoeken, waardoor de speelruimte wel heel beperkt is. Mijn punt is dat die oude frames misschien wel werken voor gemiddelde maten maar voor buitengemiddelde maten zijn nieuwere frames beter.
Mijn punt is dat die oude frames misschien wel werken voor gemiddelde maten maar voor buitengemiddelde maten zijn nieuwere frames beter.
dan zijn we het eens :) (jij spreekt iets meer over oud-nieuw en ik over de framevorm, maar ik denk dat we hetzelfde bedoelen) . als ik 1,67 m lang was, dan had ik waarschijnlijk zo'n fiets:
Afbeelding
of iets vergelijkbaars met 28inch wielen, bijvoorbeeld een Trek FX of Trek Multitrack.
groet! hoogframe
inderdaad Leon, die man had inderdaad geen lasbril op.