Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Enquête ervaringen betaalde fietsroutes door fietsliefhebbers - Forum Wereldfietser

Enquête ervaringen betaalde fietsroutes door fietsliefhebbers

https://goo.gl/forms/0CpltHRiWN2o3PJm2

Beste wereldfietsers,

Mijn naam is Lars Visser en ik ben momenteel student aan Avans Hogeschool in Breda, ik doe onderzoek naar betaalde fietsroutes in Nederland en waar mensen hun keuze op baseren. Met behulp van een enquête wil ik achterhalen waarom mensen voor bepaalde fietsroutes kiezen en hoe hun fietsgedrag er uit ziet. Ik heb uw hulp dan ook hard nodig om een betrouwbare conclusie te trekken.

Het invullen van deze enquête zal u 5 tot 10 minuten kosten en de vragen zijn niet moeilijk en niet heel persoonlijk (geen privacyschending). Alle resultaten blijven privé en zullen niet met onbevoegden gedeeld worden.

Hier vindt u de enquête: https://goo.gl/forms/0CpltHRiWN2o3PJm2

Heel erg bedankt voor uw hulp!

Met vriendelijke groet,

Lars Visser
Bijzondere enquete met bijzondere keuzes.
Vraag me af wat je ermee denkt te kunnen concluderen.
Provincie keuze is wel erg beperkt.

Evengoed succes en ik hoop dat je de resultaten hier nog deelt.
Vooral dat er vaak maar 1 keuze mogelijk is. Ik fiets ook het ww-verkeer voor mijn plezier, en mijn routes naar de kerk, anders zou ik de auto nemen. Als ik dan moet aangeven hoe lang een route per dag is, verschilt dat van 20 tot 100...
Bij de titel vroeg ik me af wat een betaalde fietsroute is. De gemeente heeft hier laatst een nieuwe route aangelegd en ik hoop voor de aannemer dat ze die betaald hebben.
In de enquete gaat het niet meer over fietsroutes maar over betaalde fietsarrangementen. Ik weet ook niet precies wat daarmee bedoeld wordt. Zijn dat hotelvakenties waar een fiets bij hoort? Zijn dat bonnen van restaurants met terras waar je met de fiets naar toe kunt? Zijn dat tolfietspaden zoals het Nationaal Park de Hoge Veluwe?
Ook in de vragen wemelt het van de dingen die je op meerdere manieren kunt opvatten en waar dus beslist reacties op komen die niet de bedoeling waren.
Hoi Lars

Op dit forum zul je heel weinig mensen vinden die op fiets-paket reizen gaan(waarbij je bagage van hotel naar hotel wordt gebracht), ik neem tenminste aan, dat je het daar over hebt. Wie hier zit fiets over het algemeen met bagage, en op eigen schema. Het enige waar wereldfietsers over het algemeen voor betalen zijn routeboekjes van mensen als Benjaminse, Kees Swart en Reitsma. Of de service van de Treinreiswinkel voor de reis naar begin punt en terug. Als we dat al niet zelf regelen...
Heb wel de vragenlijst ingevuld, maar zie niet in wat voor zinnigs je hier uit kunt concluderen
Dirk
Wat bedoel je eigenlijk met 'Hoe vaak fietst u voor u plezier (per jaar)?'?

Altijd, want ik als ik fiets vind ik dat altijd leuk?
6, een maandje of zes?
Nooit, want ik weet niet waar 'u plezier' is, dus ik heb er nooit vóór gefietst.
Ik blijf verbaasd over de vaak slechte kwaliteit van zo'n bevragingen. Je zou toch denken dat studenten eerst aangeleerd krijgen hoe ze een goede enquête moeten opzetten of dat er enige controle is vanuit de onderwijsinstellingen betreffende de kwaliteit van de vragen

Ik kan niets met de vragen en kan me niet voorstellen dat Lars Visser zinvolle conclusies kan trekken uit de antwoorden.

Renaat
Revanho schreef:Ik blijf verbaasd over de vaak slechte kwaliteit van zo'n bevragingen. Je zou toch denken dat studenten eerst aangeleerd krijgen hoe ze een goede enquête moeten opzetten of dat er enige controle is vanuit de onderwijsinstellingen betreffende de kwaliteit van de vragen

Ik kan niets met de vragen en kan me niet voorstellen dat Lars Visser zinvolle conclusies kan trekken uit de antwoorden.

Renaat
Eens, het is een bar slechte opzet. Zullen wij op de vrije zondagavond met elkaar een poging doen om een betere enquete op te zetten? Het gaat zo te zien Lars om het aantal dagen en het aantal km per dag, de hoofdreden om te gaan fietsen, horeca op de route, en of we wel eens met een vooropgezette - betaalde - rit hebben meegedaan.
Ik heb het ingevuld maar heb geen idee wat een betaalde fietsroute is of een betaald fietsarrangement
Ach, we hebben het hier toch zo vaak gezien...

Een student post een draak van een enquete, en krijgt misschien daardoor een aantal forumlezers zo ver om de enquete in te vullen. Wat steeds weer gebeurt is dat de student in het topic kritische vragen krijgt zoals "wat wil je hiermee bereiken?" Neem van mij aan dat deze reacties de student in de meeste gevallen niet eens meer bereiken, omdat het posten van de enquete meestal de eerste en laatste inspanning is die de student op dit forum doet.

Nog treuriger wordt het als zo'n student, verderop in het topic, tóch nog een paar keer op sympathieke wijze post om ons toch vooral te smeken de enquete in te vullen. Dit hebben we ook een paar keer gezien. Hij of zij belooft plechtig om naderhand de resultaten aan ons kenbaar te maken, opdat het nut van de enquete zich dan als bij toverslag zal openbaren. Nog nooit gezien dat de beloofde resultaten hier vervolgens werkelijk gepost zijn.

Is het geen optie om dit soort enquetes te weren op het forum? Bijna iedereen hier zal binnen de korste keren door hebben of de indiener echt affiniteit heeft met fietsreizen, of daar op zijn minst interesse in heeft. Alleen als dat zo is bestaat de mogelijkheid dat de enquete voor de lezers hier interessant is.

Hans
Ik vul de enquetes vaak graag naar waarheid in:
Hoe vaak maakt u per jaar een fietstocht in het buitenland: 125 keer. (Ik woon dicht bij de grens)
Hoe vaak fiets u voor uw plezier per jaar: 730 keer (2x per dag :-) )
Wat is de belangrijkste reden voor u om te fietsen? Anders: alle bovenstaande redenen behalve bezienswaardigheden en competitie.
Wat maakt tijdens een fietsroute de horecagelegenheden aantrekkelijk? Appeltaart.