Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Credencial in Sevilla - Forum Wereldfietser

Credencial in Sevilla

Mocht je nog behoefte hebben aan een Credential (Stempelkaart) voor je tocht van Sevilla naar Santiago de Compostela, dan kan je waarschijnlijk er een verkrijgen bij de kathedraal in Sevilla.

Ik heb er één gekregen bij het adres Calle San Jacintho 25 te Sevilla. Dit kantoortje is open van 10.00 tot 14.00 uur en vanaf circa 16.00 tot 19.00 uur. Kosten € 1,-- voor zowel de stempelkaart ten behoeve van de Camino de Santiago als de Ruta de la Plata. Beide documenten kunnen, na voldoende stempels verzameld te hebben, dienen ter verkrijgen van het 'fel' begeerde diploma bij aankomst in Santiago de Compostela. :idea:

En niet te vergeten, op vertoon van de credential kun je in de refugio's en albergues langs de route overnachten. Meestal gratis, soms wordt een kleine bijdrage gevraagd.
Kort geleden heb ik de Santiago tocht gemaakt. Omdat ik de tocht niet zo goed voorbereid had, geen credential aangeschaft. Heb toen stempels op aparte pagina's in mijn dagboekje laten zetten, en dat heeft overal goed gewerkt. Een enkele keer keek men wat verwonderd op, maar na enige uitleg was men overtuigd (gebruinde en afgetrainde kop doen wonderen :) ). Het gaat er namelijk om dat je aannemelijk kan maken dat je de tocht aan 't maken bent, respectievelijk volbracht heb (om je bewijs van volbrenging te verkrijgen).