Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Siegen - Vught - Forum Wereldfietser

Siegen - Vught

Afgelopen weekend in 48 uur via een rechte lijn van Siegen naar huis gefietst door het Bergische Land, Niederrhein en Zuid-Nederland. Weer geconstateerd dat het in Duitsland erg mooi fietsen is over fietspaden, afgesloten wegen, veld- en bospaden. Het is een deels druk stukje Duitsland, maar alle drukke wegen waren voorzien van een vrijliggend fietspad. Eerste nacht overnacht op de camping in Bielstein (was niet te vermijden, ik kwam er precies aan het eind van de dag op uit!) en tweede nacht overnacht aan de oever van de Krickenbecker Seen, 6 km ten oosten van Venlo. Werd nog even spannend toen de boer om 22:00 uur toch nog zijn laatste twee pakken hooi op kwam halen en met veel geweld net langs mijn tentje denderde, maar hij heeft me niet gezien of gedaan alsof hij me niet heeft gezien. Buiten een pontje over de Rijn wat alleen voer bij mooi weer? route helemaal kunnen volgen, waarbij het stuk in Nederland, waaronder 30 kilometer langs het spoor van Venlo naar Deurne, niet het mooiste was.

https://ridewithgps.com/routes/26079190
Leuk hoor, wat een afstand ook, wauw. Ik heb in augustus ook in Duitsland gefietst, wat een verademing idd. al die fietspaden die ze overal in de waarschijnlijk afgelopen 20 jaar vooral aangelegd hebben, helemaal verrast, het leek wel Nederland op sommige plekken, fietsbordjes die plaatsnamen 35 km verderop aangeven en dan lekker relaxed er naar toe fietsen, zonder omkijken.. ideaal. Spannend van dat hooi avontuur oeps. :)
Is het dan alleen in het noorden van duitsland dat de fietspaden zo slecht zijn (niet gemaaid, en boomwortels alle kanten op) of pik ik gewoon weer de slechtste er uit?
De fietspaden zijn niet overal even strak. Het liefst fiets ik over veld- en boswegen, maar langs een drukke weg fiets ik liever over een niet optimaal fietspad als op de rijbaan.
Mooi. :)

Wie ook wil gaan, vanuit Aken (stukje fietsen vanaf Heerlen) kun je rechtstreeks tot Siegen met de trein.

Vanuit Siegen kun je ook de bult op naar de bron van riviertje de Lahn en die afrijden tot Koblenz en dan door de Eifel terug richting Heerlen/Maastricht.
Leuk. Ik fiets elk jaar wel een keer tussen Keulen en Nijmegen maar het stuk ten noorden van Neuss is altijd een ramp. Enorm druk verkeer en eindeloze slecht afgestelde stoplichten. Misschien dat jouw route wat verbetering kan brengen.

En de fietspaden in het noorden van Duitsland zijn naar mijn ervaring idd beduidend slechter dan richting het midden of zuiden. Vooral de laatste 10 jaar enorm achteruit gegaan, lijkt alsof er geen onderhoud meer aan gepleegd wordt. Al vind ik de fietsroute langs de rijn naar het zuiden (Keulen-Koblenz met name) ook niet overal even geweldig. Smal, veel oponthoud, en soms zeer slecht wegdek. Afgelopen 1 mei reed ik die route met een vriend en was het qua verkeersdrukte uitgestorven (Dag vd Arbeid) en hebben we in plaats van het fietspad langs de rijn de B wegen kunnen nemen, dat ging veel beter.