Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Google maps voor navigatie? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Google maps voor navigatie?

Leon schreef:
bdr schreef:Ten derde is geen enkele renner die de juiste lijn en/of juiste snelheid aanhoudt. Van de drie renners die hier crashen had er volgens mij geen enkele de bocht gehaald.
Eentje rijdt een aardige lijn, maar de meesten hebben de bocht kennelijk niet op tijd gezien. Er is duidelijk iets mis geweest in de communicatie van het parcours of zo. (Of de renners zijn geen bochten gewend en/of het was daar glad)
Ik heb een andere video gezien ( https://www.youtube.com/watch?v=NKdVMYo1H38 ) met een ander camerastandpunt en moet mijn oordeel toch een beetje milderen.

Blijkbaar ging het hier om een aantal renners die gelost waren van het peloton en in de afdaling probeerden aansluiting te vinden. Maar na het peloton volgt een autocaravaan, en die auto's rijden natuurlijk overal in de weg. In casu was er vlak voor deze bocht nog een linkse bocht, en de renners die daar auto's voorbijstaken zaten veel te veel aan de linkse kant van de weg om de juiste lijn te halen. Op de vertraagde beelden zie je dat de eerste crashende renner voor zijn crash zodanig in de remmen zat dat zijn achterwiel tot 20cm omhoog kwam. Tja, dan stopt het natuurlijk.

In het kort, renners die onverantwoorde risico's nemen + slechte communicatie en aanduiding = 2 te vermijden ongevallen. De eerste renner was zowieso gecrashed maar die 2 overige crashes waren te vermijden...
Een van de redenen dat ik geen fan (meer) ben van het wielrennen is dit aansporen tot onverantwoord gedrag ter faveure van de sensatie en de kijkcijfers. Wat is er bovendien heroïsch aan om je met 100km/h naar bedeneden te laten razen op een door de organisatie bewust uitgekozen smalle/slechte weg (niet in dit voorbeeld, maar zie je wel in bv Giro d'Italia en Tour de France) en je dan vervolgens te pletter te laten rijden. Ik wil niet zeggen dat ik geen ontzag heb voor de lef en stuurmanskunsten van goede dalers, maar desondanks vind ik het gekkenwerk, en vooral, met de verkeerde intentie.