Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke voordrager? Ervaring met kappotte ortlieb ding? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke voordrager? Ervaring met kappotte ortlieb ding?

Oké, ik heb ondertussen ook 25 jaar fietsvakantie-ervaring.

Sinds een jaar fiets ik ook met Tubus. Daarvoor echter heb ik 18 jaar met één en dezelfde stel Blackburn alu dragers gefiets, en ik moet zeggen: het heeft nooit één krimp gegeven. Ik zou met diezelfde dragers nog steeds vol vertrouwen op pad gaan. Ze doen wat mij betreft nauwelijks onder voor Tubus. Oké, bij de lowrider heb ik er indertijd wel een FL-1 tussen gezet, dus het scheelt toch iets.
En ook met mijn alu stuur doe ik echt langer dan 2 jaar. Ik ben het dus ook ècht niet met Avanger eens. Mijn tent is onderahand 8 jaar oud en staat, met alu bogen, nog steeds als een huis. Zouden glasfiber bogen beter zijn? Ècht niet! Stalen bogen dan maar?.... :-)

Spironski schreef:Oké, ik heb ondertussen ook 25 jaar fietsvakantie-ervaring.

Oké, bij de lowrider heb ik er indertijd wel een FL-1 tussen gezet, dus het scheelt toch iets.
Zoveel fietsenman ben ik nou dus blijkbaar ook weer niet....

Wat is een FL-1.. ??

Tja, als ik nu "Ergo" zou zeggen zou waarschijnlijk ieder weten waar ik het over had.
Vóór de (stalen) hegemonie van Tubus was Blackburn (de alu) "je van het". De Fl-1 (begin ik nu toch te twijfelen!) was hun "gewone" voordrager, hun "high-rider, zeg maar. Die kon je combineren met hun low-rider. Was een sterke, stijve en veelzijdige (en wellicht gewichtige) oplossing. Achter had ik hun SX-1 Expedition, een beresterke drager die, ook, nooit een krimp heeft gegeven.
Ik heb dus geen slechte ervaringen met alu dragers of tentstokken, in tegendeel.

Spironski schreef:Tja, als ik nu "Ergo" zou zeggen zou waarschijnlijk ieder weten waar ik het over had.
Vóór de (stalen) hegemonie van Tubus was Blackburn (de alu) "je van het". De Fl-1 (begin ik nu toch te twijfelen!) was hun "gewone" voordrager, hun "high-rider, zeg maar. Die kon je combineren met hun low-rider. Was een sterke, stijve en veelzijdige (en wellicht gewichtige) oplossing. Achter had ik hun SX-1 Expedition, een beresterke drager die, ook, nooit een krimp heeft gegeven.
Ik heb dus geen slechte ervaringen met alu dragers of tentstokken, in tegendeel.
Aha! op die fiets........ :wink: Het is me duidelijk, dank je.

Die combinatie ken ik inderdaad ook maar al te goed... de "bovendrager" gaf geen krimp en heeft jarenlang op mijn fiets gezeten, de "zijrekjes" hadden de bekende houdbaarheidsdatum van maximum drie jaar.. en dit op twee verschillende fietsen.

Groetjes,

Astrid