Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe powerbank - advies/ hulp nodig - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe powerbank - advies/ hulp nodig

Inge1 schreef:Daar heb ik ook aan zitten denken - maakt het gebruik bij de verschillende landen misschien wat makkelijker. Dat het een stopcontact bezet houd vind ik iets minder belangrijk. Ging er vanuit dat degene met snoertje zwaarder is dan degene zonder vandaar dat ik dacht aan zonder. Zal dit nog eens nazoeken en overdenken.

Dank voor de tip.
Was meer bedoeld dat er niet altijd plek voor je lader kan zijn.
Een vraagje,
Wil jij altijd via stopcontact opladen of met Zonnepanelen of beide?
Antwoord op deze vraag heeft ook antwoord over de keuze QC2/3 en simultaneously charge /discaharge
Ik heb geen zonnepaneel dus dat wordt gewoon opladen via het stopcontact. Zal ik ook in de toekomst blijven doen.
Inge1 schreef:Blitzwolf via banggood had ik inderdaad gevonden.

Goede suggestie inderdaad 's nachts 1 opladen en zelf met de andere de apparatuur opladen.

Heb de 2 merken + types die voor mij aantrekkelijk zijn hieronder onder elkaar gezet en als ik naar de specs kijk denk ik dat Xiaomi meer te bieden heeft dan Blitzwolf maar ik kan natuurlijk dingen over het hoofd zien.

Voordeel Xiaomi 20000mah tov blitzwolf
Interessant. Goed gevonden. Alleen. Heb je echt die 2 * 20.000 nodig? 2* 400 gram plus een lader (en dan hebben we het nog niet gehad over je SON dynamo) geven wel een flinke gewichtstoename . Wel iets om in overweging te nemen. Ik zou zelf kiezen voor iets in de max 10.000 range denk ik.
Ben net klaar met een 4 weekse fietstocht door de States. Vrijwel overal stopcontacten gehad op de campgrounds, vaak op je eigen (tent)site. Heb ook een 20000 mah Xiaomi aangeschaft voor het geval dat was eigenlijk niet echt nodig. Mijn tablet kon ik er zo'n 2,5x mee opladen. Ik heb er meer aan op Europese campings ;-) In de National Parks kan je vaak je apparatuur bij de receptie opladen (bv bij de hiker biker sites in Yellowstone).
Die 20000 in ieder geval 1x is wat mij betreft wel een must ook voor vakanties hierna in Europa vind ik dat wel handig. Ik heb dan wel een SON dynamo maar geen e-werk/ kraftwerk of zo iets. Dat is een wens voor de toekomst. Verder heb ik wel wat losse batterijen op te laden voor GPS, hoofdamp en m.n. de camera. Uurtje video of paar uur constant foto's maken en hij is leeg.

Fijne aanvulling Tovenaar - goed te weten dat er genoeg mogelijkheden tot laden zijn. En goed te weten dat de tablet er ca 2.5 keer mee geladen kan worden. Ga op basis van wat je schrijft nu uit van 1x Xiaomi 20000.

Eric dank voor het me aan het denken zetten over de losse kabel variant van de Anker lader geloof dat ik daar steeds meer het voordeel van ga inzien. Heb hem inmiddels maar besteld. Nu de euro sterk t.o.v. de dollar staat moeten we daar ook maar van profiteren, nietwaar?

Ik heb inmiddels een OK van mijn werkgever gekregen en kan dus definitief de geplande Pacific Coast gaan fietsen - 25 jaar nadat ik hem de 1e keer heb gefietst. Wordt zeer waarschijnlijk het stuk Vancouver - San Francisco en wordt dat te krap dan wordt het Victoria - San Francisco.
Inge1 schreef:Bram - zal eens gaan lezen wat KLM hierover zegt aangezien ik daar vermoedelijk mee zal vliegen.
Volgens KLM mag je de powerbanks meenemen aan boord en moeten alle lithium accus in je handbagage, dus let er op als je gaat inpakken!
Zal ik doen - dank voor de info
Inge1 schreef: [...]
Eric dank voor het me aan het denken zetten over de losse kabel variant van de Anker lader geloof dat ik daar steeds meer het voordeel van ga inzien. Heb hem inmiddels maar besteld. Nu de euro sterk t.o.v. de dollar staat moeten we daar ook maar van profiteren, nietwaar?
[...]
Heeft bij mij ook wel te maken met een hekel aan de Amerikaanse stekker. Ouderwets, onveilig omdat er geen aanraakbescherming is. Probeer bij een Europese stekker maar eens een pool aan te raken, terwijl hij in een WCD zit. Of met een mes kortsluiting maken. Bij de Amerikaanse is het zo te doen. Veiligheidsdenken in Europa gaat iets anders.
Ook dat is inderdaad zo - had ik nog niet eens aan gedacht.

Mooie is dat ik van de verkoper naast de US kabel ook de UK variant krjjg. Hoef ik daar ook niet meer naar opzoek.
Er zijn veel goede merken. Je kan bijvoorbeeld ook kijken naar Easyacc, komt prima uit testen en is wat goedkoper dan bijvoorbeeld Anker. Wij hebben er ook goede ervaringen mee.
Eassyacc - ga ik naar zoeken en eens vergelijken met Xiaomi, Anker enzo.
Misschien niet helemaal on topic maar hier kun je veel vinden over electriek voor op de fiets:

All About The Best Dynamo Hub Cache Batteries and Buffer Batteries

Ook even naar beneden scollen voor meer vergelijkbare artikellen.
https://www.facebook.com/hellokraftwerk/ de ultieme powerbank die je kunt laden op aanstekergas
Smitty en Pijna - dank voor de aanvullingen. ga de electra link zeker lezen en ben dan ook nieuwsgierig wat er in de volgende wereldfietser over komt te staan.

Van de Kraftwerk ben ik op de hoogte moet er zelfs ook ooit 1 gaan krijgen. Mits hij ooit op de markt komt.
Ik lees dat Blitzwolf ook een nieuwe powerbank heeft die dankzij QC3.0 input lekker vlot oplaadt.
Ze hebben het over opladen tot max. in 3-4 uur mbv. een QC3.0 oplader. 225 gram is bovendien vrij handzaam.

https://www.blitzwolf.com/BlitzWolf-Pow ... p-212.html
Maar nog steeds wel 10000mah tov de Xiaomi met 20000mah. De laatste weegt volgens mijn weegschaal met een plastic hoesje 348gram.