Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwe fietsband - maat en model - Forum Wereldfietser

nieuwe fietsband - maat en model

Beste lezer,

Deze aanbieding kwam ik tegen. https://www.athleteshop.nl/schwalbe-mar ... 622-28x1-5

Gezien dit wel erg voordelig is vraag ik mij af of hier een addertje onder het gras zit. Het betreft toch de nieuwe topband van Schwalbe, welke net als de supreme een van de betere keuzes is voor asfalt?

De maat is 40-622. nu hebben wij 37-622. Dat zou toch moeten passen? Er zit nog wel wat ruimte bij de spatborden en drie mm is niet zo veel. Ik vraag mij wel af wat de 1-5 betekent..

Volgens mij is dit een mooie kans om vier nieuwe topbanden te kopen, of niet?
Die 1-5 is ipv 1.5, omdat je in een link niet een punt mag opnemen, wel een streepje.
beste luchtfietser,
qua bandenmaat: 37 mm breed is vaak in werkelijkheid iets smaller. 40 mm breed zal veelal passen als 37 mm breed past.
ik ben niet zo thuis in alle specificaties van Schwalbe banden (ik ben meer een Vittoria fan), maar als je 27 euro voor een band voordelig vindt, dan zou ik ze kopen. desnoods, als ze tegenvallen, rij je ze op door ze op een stadsfiets te monteren.
laatst vond ik deze in maat 50-622: https://www.bike-components.de/de/Schwa ... uf-p58130/, voor slechts 11 euro. ik probeer ze en anders doen ze goed op de fiets van onze dochter, een Gazelle Miss Grace, met ook deze dikke bandenmaat.
groet! hoograme
Het is een goede aanbieding voor deze band maar niet raar. Ik heb ze eerder in een aanbieding bij rose.nl gekocht. Het lijkt alsof er wat veel zijn geproduceerd en de adviesprijs wat hoog was.
Opletten: het gaat hier om het tubeless model. Die vergt aardig wat moeite om op/en van de velg te krijgen: niet doen wanneer je gewoon een binnenband gebruikt.
Alle nieuwe Almotions zijn bij mijn weten geschikt voor tubeless gebruik, en zijn er dus inderdaad wat moeilijker op en af te krijgen. Daarom heb ik zelf voor mijn vrouw een tijdje terug in de opruiming een van de laatste gewone gekocht in de maat 55-559. Het is wel een erg fijne band: snel, comfortabel, en met nog net een beetje profiel. Wat mij betreft als allround touringband in alle opzichten superieur aan de toch al fijne Big Apple. Na een half jaar in de stad en een vakantie in Frankrijk nog geen lekke band, maar dat zou me ook verbazen.
wat maakt het moeilijker om ze op en af te krijgen dan? is die 1-5 niet relevant voor de maat?
1.5 inch is een ouderwetse breedtemaat en in theorie hetzelfde als 40 mm. Ze zijn lastiger te monteren omdat ze ietsje strakker zitten en dat is nodig als je je zonder binnenband gebruikt.
Ik heb de 2 jaar oude (niet-tubeless) versie van deze band op mijn achterwiel, en het rijdt geweldig.