Hallo forum,
Kon het antwoord niet vinden met de zoekmachine, daarom maar een nieuw topic geopend.
Na vele fijne reiskilometers gemaakt te hebben op een Ridgeback Voyage Travel uit 2007 met een Reynolds 520 frame wordt het tijd voor wat onderhoud aan het frame. De standaard heeft een gat veroorzaakt en nu probeer ik uit te zoeken of reparatie mogelijk is. Reynolds 520 is van hetzelfde materiaal als Reynolds 525 en heeft deze eigenschappen;
- 25CrMo4 Alloy
- 114 KSI Ultimate strength
- 10% Min MINIMUM ELONGATION
Mandrel butted, 525 offers a tube-set with strengths similar to the famous 531 range (info van http://www.strongframes.com/tubing-information/).
Mijn vraag aan wie bekend is met dit staal, kan het worden gelast of is hardsolderen danwel koudsolderen mogelijk? Waar moet de lasser op letten? Zijn er werkplaatsen in de regio Utrecht die stalen frames repareren?
Ik hoor tegelijk dat lassen aan een chroom-molybdeen stalen buis funest zou zijn. Door de warmte-inbreng kunnen chroomcarbides ontstaan (de las en de omgeving daarvan wordt hard en bros) en kan de boel bij de las afbreken. Vraag is of lassen en andere warmte-inbrengende reparatiemethoden sowieso mogen of kunnen.
Groet, Hybride
Kon het antwoord niet vinden met de zoekmachine, daarom maar een nieuw topic geopend.
Na vele fijne reiskilometers gemaakt te hebben op een Ridgeback Voyage Travel uit 2007 met een Reynolds 520 frame wordt het tijd voor wat onderhoud aan het frame. De standaard heeft een gat veroorzaakt en nu probeer ik uit te zoeken of reparatie mogelijk is. Reynolds 520 is van hetzelfde materiaal als Reynolds 525 en heeft deze eigenschappen;
- 25CrMo4 Alloy
- 114 KSI Ultimate strength
- 10% Min MINIMUM ELONGATION
Mandrel butted, 525 offers a tube-set with strengths similar to the famous 531 range (info van http://www.strongframes.com/tubing-information/).
Mijn vraag aan wie bekend is met dit staal, kan het worden gelast of is hardsolderen danwel koudsolderen mogelijk? Waar moet de lasser op letten? Zijn er werkplaatsen in de regio Utrecht die stalen frames repareren?
Ik hoor tegelijk dat lassen aan een chroom-molybdeen stalen buis funest zou zijn. Door de warmte-inbreng kunnen chroomcarbides ontstaan (de las en de omgeving daarvan wordt hard en bros) en kan de boel bij de las afbreken. Vraag is of lassen en andere warmte-inbrengende reparatiemethoden sowieso mogen of kunnen.
Groet, Hybride