Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen Birdland Stardrop - Forum Wereldfietser

Ervaringen Birdland Stardrop

Ik wil graag een andere tent kopen en twijfel tussen de Hilleberg Akto (waarover veel info te vinden is) en de Birdland Stardrop. Over deze laatste tent heb ik tot nog toe weinig ervaringen gevonden. Hij lijkt mij wat ruimer dan de Akto en is ook wat goedkoper.
Heeft er hier iemand ervaring met de Stardrop? Kan je de binnentent erin laten zitten als je m'n afbreekt, kan je goed vanuit de tent koken, is ie snel op te zetten zonder natte binnentent, etc......

Ziet er goed uit :)

Ik zou voor de Stardrop gaan omdat de voortent hier groter is. Dat kan met de Akto niet volgens mij (grote deur waar dus niets kan liggen).

Om de Akto goed op te zetten zijn ook meer haringen nodig (voor het omhoogkrijgen van de "muurtjes". Bij de Stardrop heb je in eerste instantie aan 4 haringen genoeg.

Als ik de afbeelding op www.birdland.nl bekijk lijkt het alsof de binnentent "los" in de buitentent hangt. Daarnaast is de tent een afgeleide van een tunnelmodel, dsu waarschijnlijk kan je idd de binnentent droog houden.

Overigens laat ik in tunneltenten altijd de binnentest gewoon vastzitten. Het opzetten en afbreken gaat normaal dusdanig snel dat er vrijweg geen vocht op de binnentent komt. Daarnaast wordt deze door condens toch wel nat.

Wat betreft koken... wordt eigenlijk altijd zo veel mogelijk afgeraden in de (voor)tent. Toch zou Birdland hier ook beter scoren omdat de "weg naar boven" vrij is (deur) waarbij er toch geen tocht van opzij kan komen.