Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke banden voor mountainbike - Forum Wereldfietser

welke banden voor mountainbike

Ik heb een Santos Travelmaster (LX, hydraulische remmen, Exal velgen, enz) waar ik mijn fietsvakanties mee doe.

Nu ga ik elk jaar een weekje mountainbiken in de Ardennen en bedacht mij dat ik net zo goed (ipv elk jaar huren) twee andere banden onder mijn fiets kan zetten (er zitten nu Continental Top Touring 2000 onder), mijn dragers eraf en het is een mountainbike aangezien het frame een mountainbike frame is.

Hier heb ik nu een paar vragen over:

Is iemand die mij dit afraad? En zo nee, welke banden adviseren jullie mij om mee te mountainbiken in de Ardennen? Is het wellicht verstandig om er ook velgen bij te halen (als ik regelmatig zou mountainbiken dan wellicht wel, maar 1x per jaar)?
Hoi,
Dit is natuurlijk meer een vraag voor een mountainbikeforum, maar het ligt natuurlijk nogal aan het parcours en de weersomstandigheden - blubber, droog, stenen, erg hobbelig of gravel?
Die TT2000-banden krijg je overigens niet zomaar stuk op onverhard; ik rag met mijn 28mm TT2000 banden graag over wegen met vuurstenen verharding; ze gaan nooit daarop lek, maar zijn natuurlijk wel nogal hard.
Leon
Leon schreef:Hoi,
Dit is natuurlijk meer een vraag voor een mountainbikeforum, maar het ligt natuurlijk nogal aan het parcours en de weersomstandigheden - blubber, droog, stenen, erg hobbelig of gravel?
Die TT2000-banden krijg je overigens niet zomaar stuk op onverhard; ik rag met mijn 28mm TT2000 banden graag over wegen met vuurstenen verharding; ze gaan nooit daarop lek, maar zijn natuurlijk wel nogal hard.
Leon
Ja, dat klopt dat deze vraag meer is voor een mountainbikeforum. Maar ik dacht 'hier zit zoveel fietservaring, dat deze vraag er best tussen kan.'

Nee, ik ben superblij met mijn banden. Maar veel te weinig profiel om door de Ardennen mee te mountainbiken en te hard idd.
galois schreef:Ik heb een Santos Travelmaster (LX, hydraulische remmen, Exal velgen, enz) waar ik mijn fietsvakanties mee doe.

Nu ga ik elk jaar een weekje mountainbiken in de Ardennen en bedacht mij dat ik net zo goed (ipv elk jaar huren) twee andere banden onder mijn fiets kan zetten (er zitten nu Continental Top Touring 2000 onder), mijn dragers eraf en het is een mountainbike aangezien het frame een mountainbike frame is.

Hier heb ik nu een paar vragen over:

Is iemand die mij dit afraad? En zo nee, welke banden adviseren jullie mij om mee te mountainbiken in de Ardennen? Is het wellicht verstandig om er ook velgen bij te halen (als ik regelmatig zou mountainbiken dan wellicht wel, maar 1x per jaar)?
Ik zou er gewoon andere banden opzetten. Als je geen vering hebt is veel lucht=brede band wel prettig maar je bent vermoedlijk beperkt in wat er onder de Magura's door wil.

Wat voor banden het beste zijn ligt aan je rijstijl en de route (wel geen asfalt, etc) en hoe lomp je bent. Ik heb geen problemen met Schwalbe FF qualifiers in Wales, maar dat geldt vast niet voor iedereen ;)
Om bij Schwalbe te blijven, een paar Alberts is vast niet verkeerd. Check wel dat je daarvoor de goede maat binnenbanden hebt
Na lang na te denken en te overwegen ben ik voor de Schwalbe Nobby Nic gegaan. Goede reviews en een erg sterke band, wat ik het belangrijkste vind, denk ik.

Nog even getwijfeld om in combinatie met een Ralph te doen, maar toch maar niet gedaan aangezien ik met deze fiets toch niet vaak op asfalt zal fietsen.