Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Cordo Suspension (of alternatief) - Forum Wereldfietser

Gezocht: Cordo Suspension (of alternatief)

Dag Wereldfietsers, ik ben op zoek naar een lowrider voor een geveerde voorvork. Veel opties zijn daar niet voor bleek tijdens het bureau-onderzoek, dus de keuze viel op een Cordo Suspension. Van Tubus is niets meer leverbaar, de OMM en Faiv alternatieven zijn toch wel erg prijzig.

Echter, nu blijkt ook de Cordo Suspension nergens meer te vinden te zijn. Ik zal er eens een belletje met de fabrikant aan wagen, maar ook alvast hier de vraag: heeft er iemand een Cordo Suspension, of een alternatief, te koop? Zou onze aanstaande fietsvakantie een stuk makkelijker maken 8).

Groet,
Gerben
beste Gerben, je hebt een pb want ik weet er één. groet, hoogframe
Vreemd, als ik zoek vind ik zo rat-bikes (hebben ook een winkel in Rotterdam) en veelvoordefiets (pure webwinkel).
Ja, bij bol is hij niet leverbaar maar bol is naar mijn idee toch een slechte partij voor fietsonderdelen.
Klopt daulagari, er zijn een flink aantal winkels die 'm nog in de webshop hebben staan. Maar vervolgens blijkt dat 'ie overal uitverkocht is, zo heb ik een stuk of 15-20 winkels gevonden. hoogframe bleek me uiteindelijk helaas toch niet te kunnen helpen, dus hulp is nog steeds meer dan welkom!
Als je naar het aanbod van fietsen met een geveerde voorvork en drager kijkt dan is het antwoord al wel snel duidelijk, er is naast bijna geen vraag, ook een andere reden om het niet te doen, de geveerde voorvork is er eigenlijk niet voor gemaakt.
Maar als het echt moet hou ik je niet tegen.
een andere ook niet echt goedkope maar zeer waarschijnlijk wel beter dan die cordo (iets teveel lassen en (denk ik matige kwaliteit aluminium)) is de drager van Thule, met een extra optie komen de tassen dan nog iets lager te hangen.

Overigens zorgt alles wat je niet meeneemt voor een nog betere fietservaring. (minder gewicht is gewoon makkelijker fietsen)
Aha, websites niet bijgewerkt (of in het geval van rat-bikes overheen gelezen), zou me dan niet verbazen als Cordo hem uit het assortiment heeft gehaald of gaat nemen.

Ik kan een stuk met @_Peter_ mee gaan maar wat betreft minder is beter maar mocht je toch ruimte te kort hebben dan kan je met twee Gorilla cages, twee Santos flessenhouders XL of twee Blackburn Outpost Carge Cages extra volume meenemen. Vastzetten aan de vork met (een betere kwaliteit) slangenklemmen.

Afbeelding

Ik heb zo afgelopen zomer mijn slaapzak (links) en mijn matje + kussen + donsjasje (rechts) meegenomen.
@Peter; nadeel van die Thule lijkt mij dat deze alleen op de buizen bevestigd wordt, wat met een geveerde voorvork vaak afgeraden wordt i.v.m. vervorming van de buitenbuis. Daarom heb ik in ieder geval voorkeur voor een drager waarbij de massa afsteunt direct op de as. Al weet ik niet hoe nauw de toleranties van die buiten- en binnenbuis komen, en of je je twijfels moet hebben bij een voorvork die kennelijk makkelijk in te knellen is.

Verder ben ik me er bewust van dat de combi met een geveerde vork niet optimaal is. Voordeel is wel dat de vork een groot deel van de vakantie gelocked zal zijn, maar het is nu eenmaal de fiets waar we het mee moeten/gaan doen 8).

En inderdaad, minder = beter, volledig mee eens. Dus als ik er niet uitkom met de drager ga ik zeker de ideeën van daulagari goed onderzoeken, ziet er praktisch uit!