Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp gezocht - Forum Wereldfietser

Hulp gezocht

Het zal vast al eens gevraagd zijn maar aangezien er zoveel berichten staan zie ik even door de bomen de fiets niet meer dus maak ik het mij makkelijk en stel ik hier de vraag
Wij zijn druk bezig met het oriënteren op de juiste fiets
Het allerliefst willen wij een rohloff naaf maar in combinatie met een santos wordt dit voor ons erg duur, zeker omdat wij 4 fietsen moeten hebben. Nu twijfelen wij dus aan een 2e hands santos met rohloff of een nieuwe fiets maar dan een goedkopere. Mijn vraag aan jullie is dan ook: hebben jullie ervaring met een ander merk en of 2e hands. Ik hoor het graag. Ps wij willen hem gaan gebruiken om met onze 2 kinderen de wereld rond te gaan fietsen:)
Fahrradmanufaktur?
Hoe oud zijn de kinderen? Gaan ze achterop?
(Er staat een Surly Big Dummy op Marktplaats...)
Thea1973 schreef:Mijn vraag aan jullie is dan ook: hebben jullie ervaring met een ander merk en of 2e hands. Ik hoor het graag.
Bijna al mijn fietsen zijn ooit tweedehands gekocht. Er zijn prima tweedehands koopjes te doen, maar dat vraagt wel wat geduld en voldoende kennis om het kaf van het koren te scheiden (en zo nodig wat opknapwerk te doen). Als die tijd en die kennis er is, dan is er niets mis met tweedehands.

Er zijn merken die ook degelijke meer betaalbare fietsen met Rohloff aanbieden. (Zoals Fahrradmanufaktur maar er zijn er meer.)

En op zich iets er ook niets mis met een derailleur. Het vraagt wat meer onderhoud en is wat kwetsbaarder, maar de grote meerderheid van de mensen die met de fiets de wereld rond zijn getrokken hebben dat waarschijnlijk met een derailleurfiets gedaan. Dat derailleurs iets is dat men over zowat de hele wereld kent kan in geval van pech ook een voordeel zijn.

Renaat
Sonny schreef:Hoe oud zijn de kinderen? Gaan ze achterop?
(Er staat een Surly Big Dummy op Marktplaats...)
Gezien ze 4 fietsen willen heb ik het vermoeden dat er twee fietsen voor de kinderen bij zijn.

Renaat
Revanho schreef:
Sonny schreef:Hoe oud zijn de kinderen? Gaan ze achterop?
(Er staat een Surly Big Dummy op Marktplaats...)
Gezien ze 4 fietsen willen heb ik het vermoeden dat er twee fietsen voor de kinderen bij zijn.

Renaat
Ach, totaal over heen gelezen... :D
Goed plan, met je kinderen de wereld over op de fiets. :D

Ik zou het wel aandurven, op een 2e hands fiets zonder Rohloff. Duizenden fietsers zijn je al voorgegaan.
Op facebook is een actieve fietsen met kinderen groep. Stel je vraag daar ook.
Dank jullie wel allemaal
Ik ga jullie antwoorden zeker in overweging nemen
PS de kinderen deren zijn dan respectievelijk 11 en 9 dus achterop nemen doen we dan maar niet meer :D