Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura brakebooster en montageplaat roesten? - Forum Wereldfietser

Magura brakebooster en montageplaat roesten?

Goede dag,

na ca 3,5jr en 23.000km begint de zwarte verf van de Magura brakebooster en montage plaat te bladderen en 't ijzer te roesten. Niet echt een fraai gezicht.

Weet er iemand alternatieven of hoe lossen jullie dit op?

zou ze natuurlijk kunnen schuren en opnieuw verven, dat kan wel weer helpen.
Je zou toch hopen dat ze bij Magura daar een meer constructieve oplossing voor hebben dan steeds nieuwe delen te kopen. Dan heb ik over een paar jaar weer hetzelfde.

Had al gekeken naar aluminium alternatief maar geen goede gevonden.

alvast bedankt,
grtn,
Arnold.
Even zoeken op google en jawel hoor http://www.trialsaddict.com/brands/echo/?page=2
Niet alleen brakeboosters maar ook meer om je Magura's te pimpen. Wel 2 maal zo duur als de originele, echter wel in andere kleurtjes te krijgen.
Hammerite doet wonderen.
johankoning schreef:Hammerite doet wonderen.
dat bedacht ik me later ook nog.
blijft 't een beetje goed zitten?

niet dat ik 't dan volgend jaar weer moet over doen.
Ik heb daar wel vertrouwen in. Ik heb een paar weken geleden de Tubus tasdragers in de Hammerite gezet vanwege roest. Ik ben benieuwd hoe land de dragers roestvrij blijven.
Eerst schuren, dan lijnolie, verkrijgbaar bij een oliemolen, en daarna verf in juiste kleur is ook heel goed.
Martin E. van Doornik schreef:Eerst schuren
Ik zou vooral ook zorgen dat de coating die nog niet los is, maar wel van plan is los te laten, alvast los te maken.
Leon
Het is al een oud topic, maar toch weer even actueel.

Ik heb van die grijze Magura platen en die beginnen ook te roesten. Volgens mij zit hier geen verf op.
Ze remmen er niet minder om maar mijn esthetiek wordt gekrenkt :?
Heeft iemand suggesties om dit op te lossen?
HansvanderVeeke schreef:Het is al een oud topic, maar toch weer even actueel.

Ik heb van die grijze Magura platen en die beginnen ook te roesten. Volgens mij zit hier geen verf op.
Ze remmen er niet minder om maar mijn esthetiek wordt gekrenkt :?
Heeft iemand suggesties om dit op te lossen?
Hallo Hans, zie mijn berichtje van vr 04 okt, 2013 14:47
Santos heeft nu een aluminium exemplaar laten maken.

Heb de mijne laten stralen. Daarna zou je ze bijvoorbeeld kunnen laten verzinken, maar heb de mijne gewoon in de grondlak, lak en blanke lak gezet.