Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent Zenith 200 of Finmark 2 SI of ... - Forum Wereldfietser

Tent Zenith 200 of Finmark 2 SI of ...

Hallo wereldfietsers,

Mijn naam is Jean, ben 42 jaar oud fiets al wel een tijdje maar heb nog nooit meerdaagse fietstochten gemaakt en wil daar nu wel eens dringend mee beginnen :-)

Ik ben van plan binnen een paar weken de Zuiderzeeroute rond het ijselmeer te maken en waarschijnlijk volgende lente naar Santiago de Compostela te fietsen.

Nu ben ik daarvoor dus op zoek naar een geschikte tent, ga het waarschijnlijk alleen doen en heb wel een beperkt budget : +- max . 250 a 300 euro te spenderen en heb voorlopig 2 exemplaren op het oog :

- De Nordisk Finmark 2 SI : ik kan deze kopen voor 250 euro. Het is een ruime 2 persoonstent, ben 1m92 lang dus ruimte kan ik gebruiken. Weegt wel 3190g, wat misschien veel is voor op de fiets?
of de
- Vango Zenith 200 : Is compacter, lichter en goedkoper (+-180€), maar kwalitatief misschien minder?

Heeft iemand tips of ervaring met deze exemplaren of misschien andere aanraders of tips?
Bedankt! :-)
Ik heb je een PB gestuurd.
Als ik de Op pad test van de Finnmark lees denk ik dat het een goede tent is.

Over het extra gewicht zou ik me geen zorgen maken de Vango Zenith 200 is 700 gram lichter, dat is één bidon of iets van 1% van je eigen gewicht. Voor op de fiets is het naar mijn idee belangrijk om naar volume te kijken dan naar gewicht. Weet je het volume te beperken dan volgt het gewicht vanzelf.

Ja, de Vango Zenith 200 is een stuk compacter en ik vraag me af of de tent lang genoeg voor je is.

Als je op "tent" zoekt op dit forum vind je meer dan genoeg andere tenten waarvan een redelijk deel ook binnen je budget past.