Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Roest door regenseizoen - Forum Wereldfietser

Roest door regenseizoen

Een schriftje met verroeste nietjes..zegt wat over de luchtvochtigheid en regen op onze vakantie.
Mijn erg nieuwe Brompton heeft in Thailand enkele kleine roestplekjes opgelopen. Sommige zijn gemakkelijk weg te krijgen door het vervangen van een onderdeel, andere zitten op het kader, net op de scharnieren waar de verf ook al wat sneller afgaat. Wat kan ik hier aan doen?

Een soort framesaver? Of is dat te laat?

Bedankt!
Juut schreef:de scharnieren waar de verf ook al wat sneller afgaat
Sterker: op de plaats waar de wielen er in zitten zit al snel helemaal geen verf, hetzelfde geldt voor vele andere (schroefdraad) plekken waar onderdelen gemonteerd zitten inclusief de trapas.
Dat geeft voor mij al bij voorbaat het failliet van elk roestbeschermend middel voor een fiets aan.
Gelukkig gaan fietsen - bij mij althans - nooit ten onder aan roest, maar ik heb dan ook wel een hekel aan fietsen in pekel en regen en woon erg ver van de zee.
Als er zout (zee!) water op de fiets is gekomen dan is het een goed idee omdat er grondig af te spoelen.
Het enige wat ik verder met mijn fietsen doe is wrijven met een doekje. Die doekjes worden meestal snel erg vettig van het schoonmaken van de ketting en tandwielen. Gelukkig heeft dit een gunstige werking op roestplekken. Het werkt voor mij in ieder geval wel.