Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Idworx oPinion travel spec maat L - Forum Wereldfietser

Te koop: Idworx oPinion travel spec maat L

Omdat ik ben gevallen voor het MTB-karakter van de Idworx oPinion BLT bied ik mijn oPinion travel spec maat L te koop aan. De fiets is van juni 2015 en heeft ca 4.000 km gereden. Opties zijn de Gates belt drive, het flexbars verende stuur en de the Plug USB-lader. Naast uiteraard alle Idworx-standaard zaken zoals de Pinion P18, Tubus-achterdrager met Brace, Tubus Duo voordrager, Hope 20 cm/3 mm schijfremmen, Schwalbe Almotion 55 mm banden en Son koplamp en stekkerloze dynamo. Bijna als nieuw, voor nog jarenlang fietsplezier!

De fiets kostte in 2015 €6.000 en nu nieuw €6.275. Mijn vraagprijs is €4.695.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hoi, is maat L ook geschikt voor 1 meter 90 lengte? Groet, Kees
Idsie,

wil je contact met mij opnemen, ik heb belangstelling voor de Idworx

Mark Wb
world-biker@hotmail.com
Lodewijk,

Ik pas, ik zie dit is een oud model van 2014 geleverd 2015 dus overjarig en dan zo'n prijskaartje...

Groet
Ik ben benieuwd waar je dat uit afleidt Mark, de fiets is besteld maart 2015 en uiteindelijk vlak voor mijn rondje Bodensee in juni afgeleverd omdat de levertijd van de frames langer was dan verwacht.
Heeft Idworkx dan bouwjaren? Ik dacht dat Santos en Idworkx allemaal eigenlijk geen echte bouwjaren hebben en dus niet snel 'overjarig' zijn. Overjarig is meer iets van racefietsen met een ander kleur frame toch?
Zijn er bij de Pinion de laatste jaren niet wat kinderziektes opgelost? Anders zou ik ook niet weten wat het bouwjaar verder uitmaakt.
Beste,

gebogen voorvork en rechte voorvork

Groet
De rechte voorvork wordt toegepast vanaf najaar 2015
Lodewijk,

Bij zeer bekende Idworxdealer: Travel spec
oPinion 2016 dus "overjarig model" dus nieuw en ongebruikt rechte voorvork: € 5300.-
Heb ik het nog niets eens over niets in te ruilen!
Nogmaals ik heb interesse maar moet je wel met een heel strakke prijs komen...
Dus...

Groet
Lodewijk,

Ik wil best meebetalen aan je nieuwe fiets maar niet tot....

Groet
Vergeet ook de garantie niet, bij een overjarig model uit de winkel gaat die onverminderd in.
In de garantie bepalingen van IdWorx staat in de zinsnede "voor de eerste eigenaar".
Volgens mij is het beter om onderhandelingen en 'sneren' even via PM of mail te doen. Iemand biedt een mooie fiets aan met een bepaalde vraagprijs. Take it or leave it zou ik zeggen.

Iedereen heeft altijd zijn mond vol van de waardevastheid van de Santos en de Idworxs en als er iets verkocht moet worden is het ineens weer andere koek en spreekt iedereen van 'overjarig', oude fiets etc.
Max2015 schreef:Iedereen heeft altijd zijn mond vol van de waardevastheid van de Santos en de Idworxs en als er iets verkocht moet worden is het ineens weer andere koek en spreekt iedereen van 'overjarig', oude fiets etc.
De oplettende lezer weet dat het eigenaren van Santos en Idworx fietsen zijn die dat beweren.

Belangrijk is te beseffen dat Lodewijk een zeer goede klant is bij zijn dealer, met de aanschaf van twee vrij dure fietsen in een relatief korte periode.

De koper van deze fiets heeft een tweedehands fiets, en geen relatie met de dealer.

Wellicht is inruilen bij de dealer een optie voor Lodewijk? Wat die dealer ervoor over heeft zal in ieder geval een aardig uitgangspunt voor de vraagprijs zijn.
@Peter_K, De vraagprijs is bepaald in overleg met de dealer waar de BLT is gekocht (overigens niet dezelfde dealer als de eerste fiets, iit je aanname). Ik denk daarom dat het een faire vraagprijs is voor een mooie fiets waar de nieuwe eigenaar nog lang plezier van kan hebben, en waarop reële biedingen serieus in overweging worden genomen.
Idsie schreef:@Peter_K, De vraagprijs is bepaald in overleg met de dealer waar de BLT is gekocht
Waarom dan niet bij die dealer ingeruild als die dealer dat een goede prijs vindt?
Idsie schreef:(overigens niet dezelfde dealer als de eerste fiets, iit je aanname).
OK, dan heb je nu een goede band met twee dealers.

De prijs van dit soort fietsen kan als ze nog nieuw zijn al vrij sterk fluctueren. Met een tweede hands exemplaar is dat nog sterker het geval.

Succes met de verkoop!
Staat deze fiets nog te koop?
Dit probleem had ik dus ook bij de interesse van de multicycle extreme.

Volgens eigenaar nieuw maar overjarig. Hij heeft nooit willen zeggen hoeveel jaar overjarig?

De vraag is: als een fiets nieuw is maar 4 jaar overjarig is, kan je de fiets dan nog zien als nieuw of niet. Hij is tenslotte nooit gebruikt.
In mijn geval is de nieuw waarde €2999.

Hoe bereken je dan de riëele prijs van een fiets die 4 jaar overjarig is?

Hoe bereken je de prijs van deze idworx?

Mario
supermario schreef:
zo 04 feb, 2018 12:10
Hoe bereken je dan de riëele prijs van een fiets die 4 jaar overjarig is?
Het bouwjaar is maar één van de basisgegevens van een fiets die de prijs bepalen en vaak niet eens het belangrijkste. Bij een rohloffnaaf kan het echter veel uitmaken omdat die in de loop der tijd nogal aangepast is, waarbij ik dan aanneem dat dat allemaal verbeteringen waren.
Bij sommige onderdelen aan een fiets zijn die aanpassingen niet altijd in gunstige richting gegaan.

Wat meetelt (even uit de losse pols, niet in een bepaalde volgorde):
* wat voor fiets is het met welke uitrusting?
* hoeveel (kilometers) is er met de fiets gefietst onder welke omstandigheden onder welke intensiteit (persoon van 60 kg of 120, jaagpaden of onverharde afdalingen)?
* krijg je nog fabrieksgarantie? Vaak vervalt die voor de tweede eigenaar.
* krijg je garantie van de verkoper? Hoe lang, waarop en onder welke voorwaarden?
* kun je een beetje opschieten met de verkoper? (Daar ging het bij jou vooral mis Mario)
* heeft de fiets schade of zichtbare slijtage?
* heeft de fiets wijzigingen ondergaan die qua economische waarde afbreuk doen aan de fiets? (Overgespoten met stip op nummer 1...)
* hoe is de slijtagetoestand van alle draaiende onderdelen?
* wat is het bouwjaar?
* Ligt de fiets goed in de markt? Redelijk standaard uitgeruste Santossen liggen bijvoorbeeld goed in de markt en leveren tweedehands goed op; exoten als die multicycle liggen minder goed in de markt; veel 'tennisbaankoga's' worden weliswaar redelijk graag gekocht maar het aanbod is soms erg groot. Afhankelijk van wat je als koper zoekt heb je daar last of profijt van.

Of de fiets jouw maat is, is extreem belangrijk maar is minder relevant voor de waarde van de fiets.
De Idworx oPinion staat overigens nog te koop. Staat (in consignatie) bij Horizon Bicycles in Utrecht (dus wel makkelijk te bezichtigen (mits je met OV of fiets komt :)).