Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elektrische damesfiets - Forum Wereldfietser

Elektrische damesfiets

Te koop aangeboden:

Elektrische fiets, merk E-Cult Epac Pedelec

Prijs € 600,–

Duits fabrikaat MIFA AG te Sangerhausen (Sachs.-Anh.)
Datum fabricage 6 mei 2013
Datum aanschaf 14 juni 2013

Er is nog geen 15 keer mee gereden, een tweedekansje zo goed als nieuw!
28” wielen, gewicht 26,5 kg
Kleur: grijs metallic met bruine kettingkast
Wielbasis 1,11 meter
Motor in achterwiel, vermogen 250W / 36 V
Shimano remmen en versnellingen
Actieradius 70 à 90 km
Voorvork met vering
In hoogte verstelbare stuur
Led-verlichting middels dynamo
Lithium-ionenbatterij met bijbehorende oplader

Documenten compleet aanwezig met gebruiksaanwijzing

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mag ik vragen wat het amperage van de batterij is en of deze wel zijn onderhoudsladingen heeft gehad?
Lefse schreef:Mag ik vragen wat het amperage van de batterij is en of deze wel zijn onderhoudsladingen heeft gehad?
Op de batterij staat (type 20619):
Normal voltage 36,5 V
Energy 419.92 Wh
Capacity 11,6 A
S/N 100141
Made in Germany

Maar wat betekent onderhoudsladingen? Bedoel je onderhoudsbeurten?
Nee, geen beurten gehad. De batterij verkeert in zeer goede staat. Steeds droog bewaard en af en toe stroom opgeladen om zijn kwaliteit op peil te houden en zo nu en dan door mij een blokje om gereden. Hij rijdt echt krachtig, hoor! M'n nek ging er zowat van achterover.
Op een dag hebben m'n vrouw en ik een fietstocht in Drenthe gemaakt. Zij op deze elektrische fiets en ik op mijn racefiets. Bij Westerbork heeft zij een lelijke smak gemaakt, omdat zij vindt dat de instaphoogte van het frame nog te hoog was. De fiets geeft geen krasje opgelopen. Zij heeft er nu nog duizelingen aan overgehouden.
Daarom heb ik via Fietsenwinkel.nl een nieuwe elektrische fiets gekocht met extreem lage instap. Vandaar dat wij de 'oude' elektrische fiets gaan verkopen. Hij staat ook op de Marktplaats.
Martin E. van Doornik schreef:...

Maar wat betekent onderhoudsladingen? Bedoel je onderhoudsbeurten?...
Steeds droog bewaard en af en toe stroom opgeladen om zijn kwaliteit op peil te houden en zo nu en dan door mij een blokje om gereden...
Dat zijn onderhoudsladingen!
Bedankt voor je antwoord, dat zij idd onderhoudsladingen :)

Ik zit er eigenlijk aan te denken om deze fiets voor mijn vader aan te schaffen die last heeft van z'n hart. Door medicatie word zijn hartslag laag gehouden waardoor buiten fietsen eigenlijk bijna onmogelijk daardoor. Ik heb de foto's naar m toe gestuurd om te zien of het wat voor m is.

Ik kan m indien hij de fiets wil dan komt m'n broer deze ophalen, zelf gaat lastig worden omdat ik in Noorwegen woon. :)
Lefse schreef:Bedankt voor je antwoord, dat zij idd onderhoudsladingen :)

Ik zit er eigenlijk aan te denken om deze fiets voor mijn vader aan te schaffen die last heeft van z'n hart. Door medicatie word zijn hartslag laag gehouden waardoor buiten fietsen eigenlijk bijna onmogelijk daardoor. Ik heb de foto's naar m toe gestuurd om te zien of het wat voor m is.

Ik kan m indien hij de fiets wil dan komt m'n broer deze ophalen, zelf gaat lastig worden omdat ik in Noorwegen woon. :)
Goed, ik houd deze fiets voor jullie vast, aangezien er geen andere reacties zijn binnengekomen.
Noorwegen, Norge: Det er et veldig vakkert land! 8) Jeg har et hjem i Sverige, nær grensa til Norge.
Martin, dit is een fiets met een voorwielmotor en ik vraag me af of dit druk of rotatie technologie is (ik gok de goedkopere rotatie) Op zich niks mis met de fiets, maar dat is wel een belangrijke aanvulling.

Hoewel druk sensor "normaler" rijdt heb ik vaak op een leenfiets met rotatie sensor gereden en dat beviel me helemaal niet slecht. Alles heeft zijn prijskaartje. En voor iemand met weinig kracht is er wel wat te zeggen voor een motor met rotatie.

Dus nogmaals, in principe niks mis met zo'n fiets.
Deze te koop staande fiets staat nog steeds in de schuur: daarom is de prijs nu verlaagd van
€ 600,– naar € 450,–