Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft er info over de Portugal/Alentejo - Forum Wereldfietser

Wie heeft er info over de Portugal/Alentejo

Voor het volgende voorjaar plan ik een tour in de Alentejo,van de meeste landen ken ik alleen de havens,dat probeer ik een beetje recht te trekken. Omdat de reis voorbereiding het halve werk is plaatste ik de onderstaande oproep in het portugalforum,maar daar is nog niet veel respons op gekomen.Het forum is meer bedoeld voor emigranten en overwinteraars,die hebben andere problemen,”hoe kom ik aan hagelslag of hun problemen met de burocratie”
Hallo forum lezers.Hoewel het vroeg is lanceer ik de brief nu alvast.Volgend jaar april wil ik 2 weken naar Portugal,daarvan een 10 daagse fietstoer door Alentejo.En verder een paar dagen Lissabon(oude liefde roest niet)van Lissabon heb ik geen info nodig,die stad ken ik van haver tot gort.Of moet het zijn van Bacalhau tot vinho verde?Een fiets wordt bij bikelberia gehuurd,daar heb ik heel vriendelijk en snel een hoop info gekregen. Voor €25 word de fiets in het Hotel in heel Portugal(in Lissabon en omg.€15.)geleverd of afgehaald.Dit ter informatie aan potentiële fietshuurders.Die info die ik zoek zijn: de eenvoudige Hotel/pensions tijdens de rondreis,de pijngrens wat ik betalen wil/kan voor een kamer is flexibel,deze hangt van het weer,de tijd van de dag of de graad van vermoeidheid af.En als er al iemand is die GPS routes heeft ben ik helemaal gelukkig.Anders wordt ik volgend jaar de éérste.Verder hoeft niemand me te vertellen dat het begin April regent.Slecht weer ken ik niet,alleen slechte kleding. ik ben niet zo verschrikkelijk diepgaand in de in de cultuur geïnteresseerd(een korte info is genoeg) maar door alleen al op zo'n pleintje te zitten en couleur locale snuiven met en goed glas wijn en lekker eten is voor mij al heel wat.En omdat de daardoor onvermijdelijke gewicht toename onder controle moet blijven fiets ik.Ik hoef geen adressen van eettentjes,daar heb ik een neus voor.
Alvast bedankt.M.v.gr.Leo.

Bom Dia Leo,
Ik ben een paar jaren geleden door Alentejo gaan fietsen!
Erg mooi en leeg is het daar en zeker de moiete waard.
Weer was geen probleem - ik ging in Maart en het was lekker warm en droog.
Campings liggen vaak op lange afstand (120km) maar in meeste dorpen kan je ergens logieren (plaatselijke kroeg or ergens bij iemand thuis).
Ik zal vanavond mijn route weer opzoeken en een paar 'highlights' voor je noemen.
Frog

Goede keus Leo om in de Alentejo te fietsen.

Ik ber er vorig jaar eind februarie begin maart geweest en dit jaar in april. Geen spatje regen gehad. Zelfs in het noorden in april geen regen.
Alentejo is prachtig vooral de bloemen in april zijn uitzonderlijk.
Luc Oteman heeft een boekje met routes en info geschreven, Fietsen in Portugal. Hier kun je hele mooie rondritten mee maken.
hostels, pensao, albergarias, domidas, zijn er volop en helemaal niet duur. Ik had mijn tentje mee maar kon net zo goed een kamer vinden
Oh ja, de wijn in portugal is van uitstekende kwaliteit, maar dat wist je mischien al.
Boa tarde e bicicleta
Bedankt voor de reactie's betr.fietsen in de Alentejo.Inmiddels heb ik ook nog een Alentejo Forum gevonden.Ik heb de hele winter de tijd om de planning te maken. De GPS routes zal ik zelf moeten maken.
Bij de zeevaart wens je iemand een behouden vaart toe,of goeie stoom.
Wat wensen de fietsers elkaar toe,veel wind in de rug? groetjes,Leo.