Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gestolen - Santos Travelmaster 2.8 Special Deore - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Gestolen - Santos Travelmaster 2.8 Special Deore

daulagari schreef:Ik gun iedereen van harte de ruimte om te klagen over etage-fietsenrekken zoals ze lijken te heten maar ik denk dat het toch vele denken dat dit een van de betere fietsparkeervoorziening is. Meerdere van dit soort systemen, incl. het systeem op Rotterdam CS, voldoen aan Fietsparkeur.

Fietsparkeur is een initiatief van de Fietsersbond, in samenwerking met de sectie Fietsparkeervoorzieningen van de Vereniging Straatmeubilair dat eisen stelt o.a. aan het gemak bij het plaatsen van een fiets en gemak bij het vastzetten van een fiets, zie deze link.

Ik vind het Easylift Premium prima maar eigenlijk vind ik het ouderwetse systeem waarbij je je fiets in het rek moet tillen nog handiger, dat is sneller en doordat het wat zwaarder is vind je geen gekke fietsen op de etage; gelukkig kan ik mij forenzenfiets zo nog parkeren op de Utrechtse Stationspleinstalling, op één na laatste met een 6- volgens de jury:
Bij het Stationsplein tegenover het busstation is een fietsenstalling van de gemeente. Grote nadeel van deze stalling is de heftige helling met gladde vloer waar je moeilijk tegenop kunt komen. Deze fietsenstalling is oud; “wel vijftig jaar!” volgens de bewaker.

Er hangt geen sfeer. Het plafond is laag, slecht verlicht en met oude betonnen paadjes. De stalling komt nog uit de tijd dat de dubbele rekken nog niet met het treksysteem werkten. Een fiets in het onderste gedeelte zakt zo’n 30 centimeter en het eruit halen is een hels karwei, zeker als je je fiets op slot doet. Een fiets in het bovenste gedeelte kost je de nodige moeite en kracht. Je moet je fiets namelijk tillen en met de nodige acrobatiek in de juiste gleuf manoeuvreren. Handig is anders.
Kan allemaal zijn maar lekker dicht bij de stationsingang, de stalling zit goed vol en sinds wanneer moet een fietsstalling sfeer hebben?

Inderdaad heeft de TS waarschijnlijk zijn Santos jammer genoeg niet terug maar hij lijkt ook niet meer het forum te lezen. Inmiddels zou de thread beter afgesplitst kunnen worden in een etage-fietsenrekken onderwerp.
Euhm, heb je toevallig aandelen in dat fietsenrek? :shock:
headlight schreef:Euhm, heb je toevallig aandelen in dat fietsenrek? :shock:
Want een simpele loze opmerking. Kun je inhoudelijk reageren :?:

Piet.
PietV schreef:
headlight schreef:Euhm, heb je toevallig aandelen in dat fietsenrek? :shock:
Want een simpele loze opmerking. Kun je inhoudelijk reageren :?:

Piet.
Waarop? Gestolen fiets of fietsenrekken?
daulagari schreef:sinds wanneer moet een fietsstalling sfeer hebben?
Om dezelfde reden als alle andere dingen in een stad sfeer kunnen gebruiken. Helaas ben jij niet de enige die nog niet weet dat het niet zo geweldig is als de binnenkant van een fietsenstalling er uitziet als de archiefkelder van het voormalige belastingkantoor dat al vijftien jaar in onbruik is.

Verdiep je eens in dingen als sociale veiligheid en stadsontwikkeling.
Ik heb geen aandelen in één van de etage-fietsenrekken fabrikanten, te veel concurrentie lijkt het, dus lage marges ;-)
Wilde wel een positief tegengeluid laten horen omdat ik erg blij ben met een fietsenstalling zoals Rotterdam CS.

Voor de sfeer in een stad of dorp is alles te zeggen maar deze fietsenstalling, de fietsenstalling Utrecht Hoog Catharijne heeft totaal geen "sfeer" maar is betaald en bemenst. Betaald betekend dat er alleen fietsers komen die wat voor hun fiets over hebben en met het personeel erbij wordt dat ook gehandhaafd en komen er geen ongure types binnen, dus ik denk dat het met de sociale veiligheid wel snor zit.

De fietsenstalling op Rotterdam CS heeft veel meer "sfeer" en daarmee lijken mensen meer sociale veiligheid te ervaren, maar om even de start van deze draad te volgen, dat is dat geen garantie voor lage diefstalcijfers.
Verdiep je eens in dingen als sociale veiligheid en stadsontwikkeling.
Ik zag net weer eens een masterplan voorbij komen waarbij een groot deel van een park wordt opgeofferd voor woningbouw met als één van de argumenten:
de woningbouw draagt ook op verschillende manieren bij aan de parkbeleving. Zo zorgen bewoners voor extra ogen en oren, wat het gevoel van veiligheid vergroot.

Een derde kleiner cluster wordt gedacht ... om zo het parkdeel ... aan te sluiten op de omgeving.
Ja, zo ken ik hem weer, om (een deel van) de aanlegkosten van het gehele plan te bekostigen worden er woningen neergezet die via de grondprijs betalen voor de aanleg, erg jammer dat daarmee het park een factor twee kleiner wordt! Verder erg jammer dat het wordt vergoed onder de term sociale veiligheid en niet gewoon vermeld wordt dat het om de bekostiging gaat.

Een beetje op sociale veiligheid letten kan wat mij betreft geen kwaad maar niet alles hoeft opgeleukt te worden.
daulagari schreef:
Voor de sfeer in een stad of dorp is alles te zeggen maar deze fietsenstalling, de fietsenstalling Utrecht Hoog Catharijne heeft totaal geen "sfeer" maar is betaald en bemenst. Betaald betekend dat er alleen fietsers komen die wat voor hun fiets over hebben en met het personeel erbij wordt dat ook gehandhaafd en komen er geen ongure types binnen, dus ik denk dat het met de sociale veiligheid wel snor zit.

De fietsenstalling op Rotterdam CS heeft veel meer "sfeer" en daarmee lijken mensen meer sociale veiligheid te ervaren, maar om even de start van deze draad te volgen, dat is dat geen garantie voor lage diefstalcijfers.
Dat van de aandelen was een (slechte) grap, fijn dat er ook positive ervaringen zijn!

Helaas is dit niet in elke stalling zo. Toen Assen nog een bewaakte stalling had kwamen er inderdaad relatief weinig "bijzondere types binnen". Helaas had niet iedereen wat voor zijn/haar/andermans fiets over. Regelmatig was de stalling vrij vol en ik heb mijn destijds nieuwe fiets regelmatig compleet gesandwiched tussen twee fietsen of een muur gevonden met aardig wat lakschade als gevolg. Iemand heeft het ook gepresteerd om een barst in mijn km teller te slaan en zoals ik eerder aangaf zijn er ook wat remkabels gesneuveld.

Overgens was de beveiliging wel in orde. In tegenstelling tot de openbare stalling ernaast waar je midden op de dag een op slot staande fiets uit het rek kon pakken, het ding de halve stad doorsleepte en geen stadswacht die vreemd opkeek.

Het was wel mijn eigen fiets trouwens :D
De topic is behoorlijk vervuild en gaat inmiddels niet meer over de gestolen fiets. Zou je een foto kunnen plaatsen van je fiets? Ik heb een aantal in Rotterdam e.o. gestolen fietsen (Santos en Idworx) teruggevonden in Polen (op websites) en zoek nog een eigenaar van een zwarte Santos met blauwe Son naaf. Overigens het terugvinden is nog geen garantie voor terugkrijgen....