Hi. Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een sportieve, snelle tourfiets. Eigenlijk een beetje een manusje van alles. Ik wil er licht ("ultralight") op touren, maar ook niet bang zijn voor het eerste beste zand of gravelpaadje. Zelf bouwen wil ik ooit nog wel doen, maar op dit moment wil ik graag een afgemonteerde fiets.
Denk aan iets in de volgende lijn:
Salsa Vaya
Surly Straggler
Kona Rove
Specialized AWOL
Het liefst zo veel mogelijk van dit lijstje:
Bovenstaande fietsjes zijn allemaal voor hooguit 1500,- verkrijgbaar, dus het budget is ongeveer dat. Iets meer is best mogelijk als ik echt veel meer waar krijg voor dat extra geld.
Nou is mijn probleem dat bovenstaande fietsen nogal Amerikaans zijn. In Nederland zijn ze erg lastig, of bijna niet te vinden. Als dat wel zo was was ik onderhand waarschijnlijk al een eigenaar van een Salsa Vaya.
Zijn er nog meer Nederlandse of Europese merken, die hier goed verkrijgbaar zijn, die ik over het hoofd zie? Hebben jullie nog tips voor een mooie fiets?
Denk aan iets in de volgende lijn:
Salsa Vaya
Surly Straggler
Kona Rove
Specialized AWOL
Het liefst zo veel mogelijk van dit lijstje:
- Stalen frame en vork
- Geometrie tussen race (vaak te aggressief) en tour (vaak te relaxed) in
- Schijfremmen
- Wielen met minstens 32 spaken
- Mogelijkheid voor bagagedrager voorvork
- Mogelijkheid voor redelijk laag verzet (soms toch met die bepakking een bergje op)
- Mogelijkheid voor brede banden
- Ik ben 2 meter en moet er natuurlijk op passen
Bovenstaande fietsjes zijn allemaal voor hooguit 1500,- verkrijgbaar, dus het budget is ongeveer dat. Iets meer is best mogelijk als ik echt veel meer waar krijg voor dat extra geld.
Nou is mijn probleem dat bovenstaande fietsen nogal Amerikaans zijn. In Nederland zijn ze erg lastig, of bijna niet te vinden. Als dat wel zo was was ik onderhand waarschijnlijk al een eigenaar van een Salsa Vaya.
Zijn er nog meer Nederlandse of Europese merken, die hier goed verkrijgbaar zijn, die ik over het hoofd zie? Hebben jullie nog tips voor een mooie fiets?