Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Duimversteller voor Nexus 3 versnellingsnaaf? - Forum Wereldfietser

Duimversteller voor Nexus 3 versnellingsnaaf?

Ik vroeg me af of iemand een idee heeft waar ik voor een niet al te exorbitant bedrag een duimversteller voor een Shimano Nexus 3 versnellingsnaaf kan vinden?

De enige die ik kan vinden op het net is deze "aangepaste" (?) SA shifter op de Amerikaanse Amazon.com

NB: De standaard draaiversteller vind ik gewoon niet mooi / prettig bovendien neemt ie veel ruimte in :oops:
Dat is gewoon de SLS 30 van Sturmey Archer.
Je moet even zoeken in de Technische specificaties naar de juiste klemmaat voor jouw stuur.

Zo is de HSJ962 versie bedoeld voor 22.2mm dikke sturen. Dat dat typenummer googlen met als toevoeging in de zoekopdracht

Code: Selecteer alles

site:.nl
om enkel Nederlandse site te krijgen.

Ik heb deze zelf ook én de bar-end versie, maar ga mijn fiets ombouwen naar een 5-speed.

De schakelaars zijn relatief betaalbaar hier in Nederland. Meeste winkels verkopen ze voor €15 of zo met kabel.

Lijkt trouwens ook prima te werken: Shimano Nexus 3-speed + Sturmey Archer Thumb Shifter - MTBR.com
Zorg wel dat je de boel afstelt op de 2e versnelling.
Mij ervaring is dat de meeste 3-speed duimverstellers werken met Nexus3.
Wel rekening houden met goede afstellen op 2-de versnelling - direct drive
Beste Miro en Jaccow,

Bedankt voor jullie reacties! Goed om te horen dat het waarschijnlijk niet zo gecompliceerd is en idd dat afstellen van de 2e versnelling met die "gele streepjes" is mij bekend 8)

Bij het inzoomen op het plaatje op Amazon zag ik echter dat de daar aangeboden versteller het typenummer SL-S3H draagt ipv SL-S30? Die kan ik niet zomaar vinden in Europa...