Ik ben vorig jaar van valence naar Saint Paul Trois Chateaux gereden, daar gekampeerd en toen via Tulette en Vaison-la-Romaine naar Bedoin gefietst. Tussen de wijnvelden door grotendeels, pitoresk maar niet overmatig opwindend, maar kan het me ook niet als gevaarijk herinneren qua verkeer. In Bedoin bleek het tentveld van Camping La Garenne een kale zandvlakte te zijn, met mierenesten en rupsbandsporen, en bovendien aan de achterkant van de camping, waar iedereen binnen kon wandelen overdag, dus ook niet fijn om je spullen daar te laten liggen als je de berg op probeert te rijden...
Overhit en moe belde ik toen naar de andere camping die ik indertijd op Google gezien had, Camping Le Pastory, en vroeg of ze soms wel normale tentplekken hadden, en de vriendelijke eigenaar zei (ze spreken daar orima engels trouwens, kan handig zijn) dat hij niet wist wat ik normale tentplekken noemde, maar dat hij ze wel OK vond, en dat ik maar even moest komen kijken...en dus ging ik, en kreeg daar een prima plekje in de schaduw, ze hebben een barbeque plek met picknicktafels waar je goed je potje kan koken, twee soorten pils en Leffe blond koud te koop aan de receptie, en twee soorten lokale wijn te koop, waarvan ik absoluut de duurdere variant aanbeveel (het scheelt 1 euro). Geen winkeltje, maar Bedoin is vlak bij tenslotte. Buiten het hoogseizoen kon ik daar een volgende keer ook voor een paar euro per dag de auto stallen als ik een volgende keer naar hun wilde rijden, en van daar af verder wou trekken. Fijne mensen gewoon.
De berg heb ik vanaf Bedoin geprobeerd, en ik strande in het bos met knieklachten, dus ik wil het nog een keer proberen. In januarie werd een scheurtje in de meniscis geconstateerd, waardoor ik totaal verkeerd liep, en 50% krachtsverschil had tussen linker en rechterbeen...waarschijnlijk lag het daaraan!