Frans & Dieuwertje schreef:De tent ziet er goed uit, gefeliciteerd.
Ik heb eigenlijk ook interesse maar heb wel nog een vraag, hoe doe je dat bij regen? Je hebt geen tarp zoals bij een tunnel tent waaronder je je vieze fietstassen kunt zetten en kunt zitten zonder je slaapzak nat en vies te maken?
Als je vaak met zijn tweeën in 1 tent gaat slapen zou ik overwegen de wickiup 4 te kopen. Je kan dan een slaapcabine voor 2 personen erbij kopen en je hebt dan genoeg ruimte in de rest van de tent.
Mocht je gaan voor de wickiup 3, dan kun je daar prima met 2 personen in slapen (wel de stok tussen jullie in) en heb je nog ietwat ruimte voor de bagage. Naast de luchtbedden en hoofdeinde.
De halve binnentent voor 2 personen is voor de wickiup 3 geen optie, daar is alleen maar plek voor 1 persoon. Dus moet je de fullsize binnentent kopen. Wat je overdag kunt doen is de luchtbedden op elkaar achter in de tent leggen, het voorste stuk bodem van de binnentent naar achteren schuiven zodat je een ruimte creeert in het voorste gedeelte waar je kunt zitten en koken.
Mijn advies aan jou: Bijna altijd op pad met zijn twee? Dan de wickiup 4 kopen. Ga je vaak alleen en enkele keer samen? Dan zou ik voor de wickiup 3 gaan. Uiteraard zou je ook de wickiup 3 kunnen nemen plus een tarp. Als je toch met zijn tweeën bent kun je de spullen verdelen over 2 fietsen.
Op deze site staat een foto van de wickiup 3 met een vango tarp (die heb ik toevallig ook nog behorende bij mijn vorige vango banshee 200 tent).
http://www.ukcampsite.co.uk/tents/p/Nig ... iUp-3/3530