Additionally, paste this code immediately after the opening tag: E-werk - Forum Wereldfietser

E-werk

Beste lezer,

Vorige week is onze E-werk / USB werk er mee opgehouden. Zelf denk ik dat er weinig aan valt te doen maar voor de zekerheid vraag ik het toch even. Je weet maar nooit.

Een paar dagen slecht weer met regen en hij lade niet altijd meer op, inmiddels helemaal niet meer. Maakt telkens contact en laadt 1 seconden en verliest contact, en dat continue. Telefoon en laadkabel doen het in het stopcontact prima. Uiteraard alles bij langs gelopen maar ik zie geen problemen ( zover als dat kan). Even los gedraaid en weer vast gedraaid. In principe moet het waterdicht zijn en de kabeltjes zien er ook goed uit.

Iemand nog een idee? Morgen proberen een externe batterij te kopen maar ik zou het toch fijn vinden als de E-werk gewoon weer werkt.

Bij voorbaat dank.
Mijn telefoon raakte van de leg ivm onvoldoende buffer. Het leek dan ook alsof hij laadde en daarna uitviel, en dat dan continue. Ik deed mn telefoon uit en dan laadde de E werk wel keurig op. Kan dat het zijn? Mijn Garmin had minder stroom nodig en werkte prima
Waarschijnlijk valt er niets aan te repareren als je geen expert bent in dit soort electronica :cry:

Moet zeggen dat ik ook niet zo'n beste ervaringen heb met de omvormers van B&M; de 1e USB-WERK was "dead on arrival" en het 2e expemplaar heeft het slechts enkele maanden volgehouden waarna ik mij geld heb teruggevraagd...

Ik weet niet hoe oud het apparaat is maar als je nog binnen de garantieperiode zit zou ik sowieso contact opnemen met het bedrijf waar je het destijds gekocht hebt! (daarna is dat vaak ook nog wel zinvol maar wordt het wat ingewikkelder)

Kom je er niet uit met de verkoper dan kan je ook direct B&M benaderen en kijken of zij de omvormer voor je willen repareren / vervangen (zie ook hun online contactformulier)
Bedankt voor de reacties. Ja ik denk dat dit een garantie kwestie zal worden. We hebben de suggesties van johojo geprobeerd maar hij laadt gewoon niet op.

Bij thuiskomst maar even verder. Ben wel benieuwd naar een betrouwbaarder alternatief. Ik ben er helemaal klaar mee dat het exclusieve materiaal het begeeft en gewoon niet doet waar het voor dient.