je wilt een lang spatbord... je hebt tegenwoordig (weer) lange spatborden, longboards, maar die zie ik alleen voor wielmaat 28inch....
je kunt wel een spatbord verlengen, door er een ander stuk spatbord (van een kapot spatbord of zo) aan vast te zetten. een soort
'spatbord-transplantatie'.
overigens ding ik hiermee graag mee naar een eervolle vermelding bij de verkiezing van het fietswoord van 2017 !
ik heb dit op mijn stadsfiets gedaan toen ik met de add-bike aankoppelfiets reed en het kind niet wilde onder spetteren (en geen set lange spatborden wilde kopen en een oud stuk spatbord over had (er sneuvelt wel eens iets...)). en je kunt een gescheurd plastic spatbord zo repareren.
men neme een stukje (kunststof spatbord. men laat dit een paar cm overlappen met het bestaande spatbord. men maakt er met de gaatjestang aan beide kanten en in beide delen een gaatje in. men verbindt dit met tie-wraps. en klaar is de spatbordverlenging door middel van een stukje getransplanteerd oud spatbord.
het klinkt erg 'houtje-touwje', maar het werkt al jaren prima. (ik zie het als nuttig hergebruik)
aan de voorkant van je achterspatbord een stuk er aan zetten, zodat het spatbord als het ware een stuk achterover kantelt en achter lager eindigt, werkt ook prima.
wat ook goed bevalt is het verlengen van de plastic spatlap (een eindlipje an het spatbord) met een spatlap van een oud stuk kinderlaars, ook vastgezet met tie-wraps. hierdoor komt er veel minder vocht en vuil van het voorwiel op de bracket.
groet! hoogframe