Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pijnlijke voeten - Forum Wereldfietser

Pijnlijke voeten

Ik heb inmiddels meerdere (Shimano) fietsschoenen (en trappers) geprobeerd, maar blijf pijnlijke voetzolen houden. Meestal begint de pijn na een uur of 2, 3 stevig doorfietsen en deze wordt steeds sterker naarmate je langer doorfietst. Ik snap dat dit vooral komt door de druk die je zet op de voorkant van je voetzolen. Wie herkent dit en heeft een oplossing gevonden, anders dan rustiger fietsen/minder druk zetten?
Daar was laatst een heel draadje over. 'Hot foot' is doorgaans een zenuwreactie, door beklemming in de schoen. Geneeswijzen kunnen verrassend simpel zijn.
Je omschrijft niet precies welke (Shimano) materialen hebt.

Ik heb eens op de racefiets dit soort problemen gehad, in combinatie met SPD. Ik heb tegenwoordig SPD-SL dat een groter oppervlak heeft, en daarmee geen problemen meer.

De afstelling van de plaatjes zou wat kunnen helpen (een verkeerde afstelling leidt eerder tot knieproblemen).

Af en toe pauzeren/lopen voor de doorbloeding van je voeten helpt ook.

Ook zeer stevige onbuigzame schoenzolen kan helpen.

En wellicht een hogere trapfrequentie (met een lage trapfrequentie komt er een hogere druk op de voetzolen).