Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets in trein van Barcelona naar Zuid-Frankrijk - Forum Wereldfietser

Fiets in trein van Barcelona naar Zuid-Frankrijk

Dag allen,

Ik ben de Benjaminse route maar Barcelona aan het fietsen. Ik zou eigenlijk maar tot Carcassonne gaan maar aangezien ik erg opschiet wil ik misschien tóch ook nog naar Barcelona.

Mijn fietsbus naar NL vertrekt echter in Carcassonne. Ik vroeg me af of iemand weet of het mogelijk is van Barcelona naar óf Beziers óf Perpignan óf Narbonne te reizen (met fiets en bagage). Ik word er niet helemaal wijs uit.
Een snelle blik op de railplanner app lijkt te zeggen dat de fiets niet mee kan vanaf Barcelona (of ze worden niet aangegeven) hetgeen ons wel wat verbaasd. Vanaf Girona zijn wel mogelijkheden, met overstappen. De treinreiswinkel kan het misschien beter uitzoeken.

Als je niet persé Barcelona in wil komt het goed uit. Ik geloof dat dit laatste stuk lastig te fietsen is.
Dank voor je reactie Luchtfietser

Ja Barcelona wil ik denk ik graag toch met de fiets gehaald hebben, en er dan snel weer weg met de trein. Terug naar Figueres (of nog noordelijker) zou ook al een stuk in de goede richting zijn.
Je kunt vanaf Barcelona-Sants (het Centraal Station van Barcelona) je fiets meenemen in regionale treinen naar Portbou. Daar fiets je grens over via de Coll dels Belitres: (165 m) naar Cerbère. In de zomer kan deze weg druk zijn. In Cerbère neem je een TER (regionale trein) naar Narbonne. Vanaf Narbonne neem je een TER naar Carcassonne. Let in Frankrijk op de zaterdagen en de zondagen. Er gaan dan veel minder treinen.
Geweldig Bert, super!

Die trein richting Portbou stopt denk ik ook in Figueres en Girona? Mocht ik echt veel tijd over hebben
ReinoudN schreef:Geweldig Bert, super!

Die trein richting Portbou stopt denk ik ook in Figueres en Girona? Mocht ik echt veel tijd over hebben
De regionale treinen stoppen ook in Girona en Figures.
Super, hartelijk dank Bert
Dit ging prima :)

De trein gaat (inmiddels) zelfs tot Cerbere, maar ik heb Portbou - Cerbere gefietst. Leuk ritje.

Thx again Bert