Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Filmen me tGo Pro - Forum Wereldfietser

Filmen me tGo Pro

Vorig jaar een GoPro gekocht.
Ik probeerde die op mijn stuur vast te zetten. Niet evident met stuurtas. (nieuw model van 2016 van Ortlieb). Die kwam iedere keer nog onderaan een heel stuk in beeld.
Ik had zo'n setje van Go Pro gekocht om op fietsstuur te monteren, (diverse stukjes boven elkaar gezet) maar na 14 dagen is dat afgekraakt.

Iemand ervaring? Hoe monteer ik best Go Pro op stuur?
Of filmen jullie uit de hand? Maar hoe doe je dat dan Offroad?

Merci voor reacties,

Veronique
Filmen vanuit wisselende hoeken geeft een diversiteit aan opnamen. Uiteindelijk zal dit film na montage interessanter maken.
Montage op het stuur kan een nerveus schokkerig beeld geven. Een chestmount zal je handen op het stuur weergeven en een stuurtas kleiner doen lijken en dus minder prominent in beeld. Verder kan je opnamen maken vanuit een berm, uit de hand met een grip of vanuit een ongebruikelijk punt zoals achteruit vanaf de liggende of staande achtervork.
Genoeg alternatieven dus naast het stuur.
Vanaf de helm is ook een optie.
Ik hang mijn camera onder mijn stuurtas. Daavoor gebruik ik een monopod (tevens tentstok). Je zou ipv een monopod ook een rollbar mount kunnen bevestigen aan je balhoofdbuis, maar daar heb ik minder goede ervaringen mee (brak af). Verder maak ik opnames vanaf de bagagedrager.
Afbeelding
Afbeelding

Wat fragmenten kan je zien in deze video:
https://www.youtube.com/watch?v=fB1p8_9 ... .be&t=1m0s
Met een camerastatiefje waar je je GoPro houder op monteert, kom ik net boven mijn stuurtas uit.Afbeelding

€55? :shock: Op aliexpress kost een top cap mount minder dan €2 incl. verzendkosten.
Alfred schreef:Filmen vanuit wisselende hoeken geeft een diversiteit aan opnamen. Uiteindelijk zal dit film na montage interessanter maken.
Montage op het stuur kan een nerveus schokkerig beeld geven. Een chestmount zal je handen op het stuur weergeven en een stuurtas kleiner doen lijken en dus minder prominent in beeld. Verder kan je opnamen maken vanuit een berm, uit de hand met een grip of vanuit een ongebruikelijk punt zoals achteruit vanaf de liggende of staande achtervork.
Genoeg alternatieven dus naast het stuur.
Helemaal mee eens. Veel verschillende standpunten en korte filmpjes.
Montage op het stuur is redelijk te doen. Door de groothoek valt het best wel mee met de schokkerigheid (is dat een woord:)). Ik heb op mijn fiets verschillende houders waar de gopro in geklikt kan worden.
Stuurtas heb ik niet.....sorry Veronique, daar kan ik je niet mee helpen.