Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Toff Brigitta!!Brigitta schreef:Dank voor jullie reacties!
We rijden naar Slovenië met de auto en laten deze hopelijk op een camping achter.
Heb zelf een rondje uitgetekend op de kaart en heb ook gps tracks gemaakt.
Laat jullie nog weten hoe het ons is bevallen in Slovenie en wat we van de
Vrsicpas vonden.
Groet
Top bedankt voor de informatie. Toerisme is booming in slovenie merk ik.bdr schreef:Wij hebben vorige zomer 10 dagen in het Triglav nationaalpark gewandeld. Als je alleen maar de Soca-vallei af fietst en de Vrsicpas opbokst mis je toch wel heel veel van het gebied. Ik zou proberen een twee- of driedaagse trektocht in te calculeren. Er zijn vele berghutten en de infopunten van het nationaal park onder meer in Trenta kunnen daarbij helpen. Telefonisch reserveren is zeker noodzakelijk, en liefst enige tijd op voorhand. De gereserveerde plaatsen worden na 17u terug vrijgegeven, tenzij je de hut kunt verwittigen.
De Triglav zelf beklimmen zou ik niet doen want dan sta je in de file, maar bv. de Kanjavec is zeker zo mooi.
Ook niet interessant was het meer van Bohinj (Bohinjsko jezero) wegens zeer druk en toeristisch en, vooral, de camping aldaar in Ukanc was compleet overvol en uit zijn voegen gebarsten. Campings in het hoogseizoen zitten zowieso al goed vol, in de Soca-vallei zijn er een hoop maar je zult moeten zoeken om een plek te vinden.