hier nog zo'n fiets: https://www.fietsonline.com/kreidler-pl ... -2017.html (ik zag hem in 't echt bij een fietsenzaak in de buurt: mooi! en ook geschikt)
ik zou op deze of een vergelijkbare fiets er wel langere spatborden opzetten (van die 'longboards'). scheelt veel straatvuil op de riem.
een Rohloff-naaf lijkt me niet nodig want die heeft ook gewoon onderhoud nodig en met een Nexus-Premium-naaf (met de rode bies om de naaf, tussen de spaken) heb je ook weinig onderhoud aan de naaf (deze is voor jouw doel volgens mij van een geschikte kwaliteit). (nog los van je budget en wat zo'n naaf aan investering vraagt. daar kun je meerdere keren een nieuwe Nexus-Premium-naaf voor kopen)
en misschien (later) de v-brakes vervangen door Magura HS11-remmen (dat hoeft niet direct, maar kan na een jaartje rond een verjaardag of moederdag of zo het kost allemaal toch geld). die zijn behoorlijk onderhoudsarm: je kunt snel en makkelijk de remblokjes vervangen.
succes met je keuze! ik zou nu ergens wat gaan proefrijden op zo'n fiets. groet, hoogframe
ik zou op deze of een vergelijkbare fiets er wel langere spatborden opzetten (van die 'longboards'). scheelt veel straatvuil op de riem.
een Rohloff-naaf lijkt me niet nodig want die heeft ook gewoon onderhoud nodig en met een Nexus-Premium-naaf (met de rode bies om de naaf, tussen de spaken) heb je ook weinig onderhoud aan de naaf (deze is voor jouw doel volgens mij van een geschikte kwaliteit). (nog los van je budget en wat zo'n naaf aan investering vraagt. daar kun je meerdere keren een nieuwe Nexus-Premium-naaf voor kopen)
en misschien (later) de v-brakes vervangen door Magura HS11-remmen (dat hoeft niet direct, maar kan na een jaartje rond een verjaardag of moederdag of zo het kost allemaal toch geld). die zijn behoorlijk onderhoudsarm: je kunt snel en makkelijk de remblokjes vervangen.
succes met je keuze! ik zou nu ergens wat gaan proefrijden op zo'n fiets. groet, hoogframe